۱۱ دی ۱۳۹۶، ۹:۳۰

در گفتگو با مهر عنوان شد:

بیمه مطالبه اصلی قالیبافان ایلامی

بیمه مطالبه اصلی قالیبافان ایلامی

ایلام-مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام از برنامه های این اداره کل به منظور حمایت از بیمه بافندگان قالی می گوید.

به گزارش خبرنگار مهر، قالیبافان با هنر  دستانشان آثاری بی نظیر خلق می کنند، هنرمندانی که زندگیشان با تاروپود قالی در هم تنیده است.

زهره عبدی یکی از بافندگان قالی استان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روزانه به مدت ۷ ساعت دریک کارگاه قالیبافی کار می کنیم، تمام تلاش و سعی بر این است که کار را به نحو احسن تحویل دهیم.

وی گفت: این کارگاه به عنوان یک منبع درآمدی برای ما محسوب می شود.

بافندگان البته با مشکلاتی درگیر هستند که از نمونه مشکلات این هنر صنعت می گویند.

عاطفه هدایتی یکی دیگر از قالی بافان استان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما قشر قالیبافان همواره با مشکلاتی روبه رو هستیم، یکی از مشکلات ما بافندگان نداشتن بیمه است که در این جهت بیمه نیستیم.

حالا مسئولان تامین اجتماعی از حمایت های بیمه بازنشستگی برای بافندگان می گویند.

بافندگانی که بیمه آنان لغو شده با پرداخت ماهانه ۱۱۲ هزار تومان به بیمه خود ادامه دهند

سهیلا ملکشاهی مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بافندگانی که به هر طریق یا بیمه های خود را در این زمینه دیر پرداخت کردند و قرارداد آنها لغو شده و یا به علت نداشتن دار قالی بیمه های این افراد قطع شده است، این افراد می توانند با حداقل پرداخت ۱۱۲ هزار تومان در ماه با استفاده از پوشش بیمه ای بازنشستگی به بیمه خود ادامه دهند.

ملکشاهی در خصوص سو استفاده برخی افراد سودجو که مشمول دریافت حمایت های بافندگی نیستند نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی درصدد نیست افرادی که مشمول دریافت حمایتی هستند چه حمایت از دولت و چه حمایت از تامین اجتماعی قطع کند.

وی افزود: اما در این دایره حمایتی افرادی که مشغول به کار بافت قالی نیستند به هیچ عنوان نمی توانند از مزایای دولت بابت حق بیمه ۲۰ درصدی استفاده کنند.

در استان ایلام ۴۵۵۰ بافنده فرش تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

طبق اعلام مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، سه هزار و ۶۱۳ مترمربع فرش دستباف طی ۹ ماهه سال جاری در این استان تولید شده است.

کد خبر 4188108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha