۲۰ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۳۲

معاون آموزشی سازمان دارالقرآن کریم:

متن قرآن در زندگی و جامعه ما به درستی جاری نیست

متن قرآن در زندگی و جامعه ما به درستی جاری نیست

گرگان- معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به اینکه که سبک زندگی روح اصلی حاکم بر تمدن اسلامی است، گفت: متن قرآن در زندگی و جامعه ما به درستی جاری نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شکری، عصر چهارشنبه در کارگاه سبک زندگی با رویکرد قرآن کریم اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت سبک زندگی تأکید فراوانی داشتند، امروز این موضوع مورد توجه سازمان دارالقرآن کریم قرارگرفته و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه که سبک زندگی روح اصلی حاکم بر تمدن اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی دایه دار بازآفرینی این تمدن است.

قرآن توانایی پاسخگویی به نیازهای بشر را دارد

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت: قرآن توانایی پاسخگویی به نیازهای بشر را دارد و سعی داریم با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، تمدنی که رو به افول است را احیا کنیم.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند تمدن دارای دو جنبه همچون سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بعد سخت‌افزاری پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

شکری اظهار کرد: اگرچه دشمن سعی داشت از پیشرفت‌های ایران جلوگیری کند اما در رشته‌های مختلف علوم توانستیم گام‌های بلندی برداریم و از چشم‌انداز روشنی برخوردار هستیم.

وی سبک زندگی را اصل تمدن دانست و افزود: گرچه قرآن در ظواهر زندگی‌ها رعایت شده اما با جاری و ساری شدن متن قرآن در زندگی و جامعه فاصله داریم که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید برای این موضوع آسیب‌شناسی هایی صورت گیرد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت: تا زمانی که آسیب‌شناسی‌ها به‌درستی انجام نشود نمی‌توان تجویز درست انجام داد.

در ادامه سید مصطفی حسینی واعظ، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: در زمینهٔ تدبر، فهم قرآن و پرداختن به محتوا آیات قرآن کریم سازمان دارالقرآن کریم طرح‌ها و برنامه‌های خوبی ازجمله ترویج سبک زندگی قرآنی و مهارت زندگی با قرآن را آغاز کرده است.

وی افزود: این کارگاه برای نخستین بار امسال در استان برگزارشده که سعی است تا پایان سال بیش از ۲۰ کارگاه دیگر با محوریت سبک زندگی قرآن کریم برگزار کنیم.

کد خبر 4196491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha