سفیر کره شمالی در روسیه:

بهبود روابط میان دو کره از اولویت های پیونگ یانگ در سال جاری است

بهبود روابط میان دو کره از اولویت های پیونگ یانگ در سال جاری است

سفیر کره شمالی در روسیه با تاکید بر اینکه بهبود روابط میان پیونگ یانگ و سئول از اولویت های پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۸ میلادی است، خواستار توقف تمرینات نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «کیم هیونگ جون» سفیر کره شمالی در روسیه در گفتگو با رسانه های روسیه بر لزوم حل مناقشات موجود میان پیونگ یانگ و سئول تاکید کرده و این مساله را از اولویت های کشورش در سال جاری میلادی عنوان کرد.

«کیم هیونگ جون» گفت: روابط میان کره شمالی و جنوبی مساله ای است که یک ملت و (دو) کره در آن دخیل هستند.

وی با اشاره تلویحی به جدا نبودن مردم دو کره از یکدیگر افزود: ما نباید هیچگاه فراموش کنیم که تمامی مسائل باید از طریق ملت حل و فصل شود.

سفیر کره شمالی ضمن تاکید بر اینکه بهبود روابط میان سئول و پیونگ یانگ از اولویت های کشورش در سال ۲۰۱۸ میلادی است تاکید کرد: اولویت مهم دیگر ما بهبود روابط میان کره شمالی و جنوبی در جهت دستیابی به یک تحول در مبارزه برای وحدت دوباره است.

هیونگ جون در ادامه سخنان خود گفت: امسال هفتادمین سالگرد تاسیس کشور ما است و همچنین سالی مهم برای کره جنوبی است که میزبانی بازی های المپیک زمستانی را بر عهده دارد. لذا امسال سال مهمی برای هر دو کشور است. «کیم جونگ اون» در سخنرانی سال نو خود بر رفع تنش های نظامی میان کره شمالی و جنوبی و ایجاد فضای مثبت بین دو کشور تاکید کرد.

وی تصریح کرد: کره جنوبی باید انجام تمرینات نظامی خود با آمریکا را متوقف کرده و نباید اجازه استقرار تسلیحات پیشرفته در قلمرو کشور را به آمریکا بدهد. کره شمالی و جنوبی باید فعالیت هایی را که می تواند منجر به افزایش تنش ها ( میان دو کشور) شود را متوقف کنند. 

کد خبر 4196641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha