۲۱ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۵۵

رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین:

چشم انداز پارک فناوری قزوین استقرار ۲۳۰ شرکت دانش بنیان است

چشم انداز پارک فناوری قزوین استقرار ۲۳۰ شرکت دانش بنیان است

قزوین- رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین گفت: در حال حاضر ۹۵ شرکت فناور در پارک قزوین مستقر شده که در سه سال آینده برای استقرار ۲۳۰ شرکت فناور برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف گرجی روز پنجشنبه در مراسم بازدید استاندار قزوین از پارک علم و فناوری با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶۵ شرکت فناور در پارک امام خمینی(ره) قزوین فعال شده و زمینه جذب نخبگان جوان را فراهم کرده است.

وی افزود: ۹۵ شرکت در مرحله پیش رشد و ۴۵ شرکت در بخش رشد فعال شده اند.

رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) قزوین یادآورشد: در چشم انداز سه سال آینده قرار است واحدهای مستقر در پارک به ۲۳۰ واحد برسد که این کار می تواند بسیاری از نیازهای ایده پردازان جوان را پاسخگو باشد.

گرجی بیان کرد: در پارک علم و فناوری قزوین حمایت معنوی و مادی از شرکت های دانش بنیان را با جدیت انجام می دهیم وبا دادن مکان مناسب، آموزش و مهارت آموزی و کمک به تولید و بازاریابی محصول به تولید ثروت در این شرکتها کمک می کنیم.

در ادامه علیرضا فریدونی رئیس مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) قزوین اظهارداشت: در صورتی که پژوهشگران از منافع مالی دانش خود بهره‌مند شوند انگیزه حضور و ایفای نقش بیش از پیش سایر جوانان و ایده‌پردازان را نیز فراهم می‌کند و اثربخش شدن فعالیت‌های علمی را در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به دنبال دارد.

فریدونی تصریح کرد: لازم است ایده‌های محققان و کارآفرینان به نحو مطلوب‌ تری مورد توجه قرار گیرد و برای کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های علمی و دستیابی به شکوفایی اقتصادی، همسو کردن اقدامات پژوهشگران، زیرساخت‌های صنعتی کشور و نیازهای روز جامعه به محصولات داخلی، مفید است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات شرکت های فناور ما این است که در فروش محصولات خود مشکل دارند و باید در بازاریابی به آنها کمک کنیم.

فریدونی یادآورشد: باید دستگاههای اجرایی و سازمانهای داخل استان نسبت به تامین برخی از نیازهایی خود که توسط شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده رغبت نشان دهند تا بتوان از این افراد حمایت کرد.

وی افزود: برای ما جای سوال دارد چرا برخی مدیران کالایی را با قیمت بالا و حتی کیفیت پایین که فقط مارک خارجی دارد را به خرید تولیدات مشابهی که یک جوان نخبه آن را ساخته ترجیح می دهند در حالی که ما انتظار حمایت جدی داریم.

فریدونی گفت: اختصاص تسهیلات ارزان قیمت از دیگر راهکارهایی است که می تواند به کمک شرکت های دانش بنیان آمده و آنها را در ادامه مسیر تشویق کند.

در این بازدید پس از طرح برخی مسائل در خصوص ساخت و سازهای داخل پارک، علی صفری شهردار قزوین برای مساعدت همه جانبه برای صدور مجوز ساخت و سازها و همراهی با توسعه پارک اعلام آمادگی کرد و گفت: هیچ سودی را از صدور مجوز از پارک دریافت نخواهیم کرد تا حمایت لازم از شرکت های دانش بنیان صورت گیرد.

در این بازدید یکی از جوانان نخبه که به دلیل بدهی بانکی قادر به ادامه مسیر تحقیقاتی خود نشده بود از استاندار قزوین درخواست کمک فوری کرد که زاهدی به معاون اقتصادی برای تامین تسهیلات لازم و رفع مشکل این جوان نخبه دستور لازم را صادر کرد.

کد خبر 4197178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha