۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکل تامین اعتبار پروژه انتقال آب از خلیج فارس مرتفع شد

مشکل تامین اعتبار پروژه انتقال آب از خلیج فارس مرتفع شد

کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رفع مشکل تامین اعتبار انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی صبح شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمان اظهار کرد: مدیران استان افرادی پرتلاش هستند و در زمان وقوع زلزله مدیران شب و روز نداشتند و روح مجاهدت در آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر هم گاهی مشکلی در مجاهدات مدیران و کوتاهی به وجود می آید، باید با آسیب شناسی و ایجاد انگیزه درصدد مشکل برآییم.

وی با اشاره به بودجه سال جدید گفت: اقدامات خوبی در حوزه های مختلف استان کرمان در بحث بودجه انجام شده است و اوسط این هفته گزارش کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس می آید.

پورابراهیمی از حل مشکل تامین پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان خبر داد و گفت: دو هزار میلیارد تومان از اعتبار بزرگترین خط انتقال آب محدوده سه استان یزد و هرمزگان و کرمان با تشکیل سندیکای بانکی تامین اعتبار شد.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: سرمایه گذاری خوبی در استان کرمان انجام شده است که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه اعتباراتی برای جبران خسارات زلزله در استان کرمان و کرمانشاه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مردم نگران بحث زلزله هستند و با توجه به اینکه این استان روی گسل قرار دارد تنها راه مقاوم سازی است.

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه اقتصادی اقدامات خوبی با  ید واحد داشته است و این در حالی است که  امروزه امریکایی ها شمشیرهای برهنه خود را نشان می دهند و کشورهای اروپایی با انها همراه شدند.

پور ابراهیمی ادامه داد: اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران فقط با اتحاد و همراهی در ارکان های نظام حل می شود، سوءاستفاده از مسائل اقتصادی باعث اغتشاش شد و تمام کشورهای اروپایی و عربی شروع به دخالت کردند.

وی یادآور شد: اقدامات خوبی در عرصه اقتصادی در دستور کار داریم و برنامه جامعی با رویکرد تعامل و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه باید در زمینه اینکه مردم برای مقام سازی خانه هاشان به کجا مراجعه کنند باید اطلاع رسانی شود، گفت: مردم نیاز به آرامش دارند ما سعی می کنیم در این زمینه از صندوق توسعه ملی استفاده شود؛ باید مراجعه کنندگان ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس شهر کرمان در معرض آسیب قرار دارند، افزود: باید اطلاع رسانی شود که مردم چه اقداماتی در راستای مقاوم سازی خانه ها باید انجام دهند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ادارات شهرستان کرمان زیر سایه استانداری و ادارات کل محو شده اند، گفت: ادارات کل سیاست های کلی را باید بررسی کند و این در حالی است که ساختار نامناسبی در این خصوص شکل گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ادارت شهرستان ضعیف نگهداری شده اند و کارهای کلان استان را نمی توانند انجام دهند.

وی تاکید کرد: باید وضعیت ادارات بازنگری شود و مدیران سه موضوع چارت سازمانی، بودجه ها و توفیض اختیار را مورد توجه قرار داده و ادارات شهرستان کرمان حلقه مفقوده در سطح استان نباشند.

کد خبر 4197837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha