۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست اردبیل:

محل دفن زباله در سرعین مطلوب نیست

محل دفن زباله در سرعین مطلوب نیست

اردبیل – مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: محل دفن زباله شهر سرعین مطلوب نیست.

محمد خداپرست در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه متأسفانه حتی زباله‌ها با خاک پوشانده نمی‌شوند، اضافه کرد: بارها به شهرداری در این خصوص اخطار داده شده و در نهایت نیز شهرداری به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: رها کردن زباله در فضای باز اثرات سو زیست‌محیطی متعددی دارد و در هر شهری چنین موردی مشاهده شود قویاً برخورد می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان در خصوص اقدامات مدیریت پسماند شهرها اضافه کرد: در شهر اردبیل به مجتمع بازیافت زباله مجوز فعالیت دادیم و با راه‌اندازی آن امکان بازیافت زباله به جای دفن آن فراهم خواهد شد.

خداپرست ادامه داد: در شهر پارس‌آباد که دومین شهر پرجمعیت استان است، مکان جدید دفن مشخص شده و فنس کشی و ساخت سلول آغاز شده است.

وی افزود: در شهرهای گرمی، نیر و خلخال نیز مکان‌های جدید دفن زباله مشخص شده است و انتظار داریم شهرداران نسبت به مدیریت پسماند بدون اتلاف وقت اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان از دیگر اقدامات مدیریت پسماند را فعال‌سازی مشارکت بخش خصوصی در بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی در بی‌خطر سازی زباله مطب‌ها مشارکت دارد.

به گفته خداپرست تمامی ۱۵ بیمارستان دولتی نیز زباله‌های خود را بی‌خطر ساخته و در مجموع مشکلی در دفن زباله‌های عفونی نداریم.

کد خبر 4208541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha