۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت خبرداد؛

اختصاص بودجه ۵۳میلیاردی به سازمان سیما ومنظر شهری رشت درسال آینده

اختصاص بودجه ۵۳میلیاردی به سازمان سیما ومنظر شهری رشت درسال آینده

رشت-رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با تأکید برلزوم افزایش سرانه فضای سبز در این شهر از در نظر گرفتن بودجه ۵۳ میلیارد تومان برای سازمان سیما و منظر شهری رشت درسال۹۷ خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری ظهر شنبه ۱۴ بهمن ماه در صحن شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

موافقت با کلیات بودجه سازمان آرامستان ها و همچنین سازمان سیما و منظر شهر رشت یکی از موضوعات جلسه امروز بود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری در ابتدای این جلسه با اشاره به تقارن ایام‌الله دهه فجر با ایام فاطمیه، اظهار کرد: تقارن این ایام بستر مناسبی را برای ارائه پیام معنوی انقلاب اسلامی  در راستای ترویج سبک زندگی فاطمی و تحکیم بقای زندگی خانواده های ایرانی فراهم می کند.

فاطمه شیرزاد ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است تا نسل جدید با رشادت‌های مردم کشورمان برای پیروزی انقلاب اسلامی آشنا و دستاوردهای نظام اسلامی را بیشتر درک کنند.

موافقت با بودجه ۱۱ میلیادر تومانی سازمان آرامستان رشت در سال ۹۷

وی با تاکید بر افزایش سرانه فضای سبز در شهر رشت، ادامه داد: ایجاد پارک های محلی و موضوعی علاوه بر دسترسی و بهره مندی شهروندان شهر رشت از فضاهای عمومی در افزایش جذب گردشگران نیز بسیار موثر است.

شیرزاد توجه به نقاط کم برخوردار در شهر رشت را هدف اصلی مسیر توسعه شهری دانست وگفت: باید توزیع متوازن و عادلانه در بحث اعتبارات مالی در مناطق ۵ گانه برای احداث فضاهای سبز در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر استاندارد سازی سرانه فضای سبز در مناطق پنجگانه شهر رشت اظهار کرد: در همین راستا بودجه سازمان سیما و منظر شهری رشت در سال آینده ۵۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: یکی از راه های رسیدن به شهر توسعه یافته تامین سرانه فضاهای سبز برای شهروندان است که در این مسیر ایجاد پارک های محلی و موضوعی مثل پارک گل  و پارک ترافیک برای توسعه خدمات شهری و افزایش جذب گردشگر بسیار موثر است.

شیرزاد با اشاره به بودجه سازمان آرامستان های رشت ، گفت: بودجه این سازمان برای سال آینده ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده که موضوع مورد موافقت قرار گرفت.

لزوم رفع نگرانی مردم در زمینه آنفلوآنزای پرندگان از سوی محیط زیست

وی همچنین به سفر روز پنج شنبه رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان و بازدید از رودخانه زرجوب رشت نیز اشاره کرد و افزود : دولت در لایحه بودجه دو میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای رسیدگی به وضعیت پسماندهای کشور و با اولویت استان‌های گیلان، مازندران و غرب استان گلستان در نظر گرفته است.

شیرزاد با  بیان اینکه دولت تصمیم دارد تا در مدت سه سال پسماندهای کشور را با اولویت این سه استان ساماندهی کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم با اختصاص اعتبار در نظر گرفته شده، اتفاقات خوبی برای حوزه محیط زیست و سلامت مردم در گیلان رقم بخورد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی با اشاره به معدوم سازی دو هزار قطعه پرنده از مرغابی‌سانان به دلیل مشاهده علایم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تصریح کرد : به دلیل اهمیت موضوع سلامت مردم در گیلان و به لحاظ استفاده از مرغ های هوایی در سبد غذایی از مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تقاضا می کنم که به جهت رفع نگرانی های مردم، عملیات جمع آوری، ایزوله و پاکسازی کامل مناطق شناسایی شده را مورد توجه قرار دهد.

کد خبر 4218037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha