۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۴۸

وزیر صنعت، معدن، تجارت مطرح کرد:

عدم ثبات قیمتها و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز چالش مهم تولیدکنندگان

عدم ثبات قیمتها و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز چالش مهم تولیدکنندگان

یزد ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت، عدم ثبات قیمت ها و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز از اصلی ترین چالش های تولیدکنندگان و صنعتگران است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکلات پیش روی صنعت و معدن و تولید را طبقه بندی کنیم، عوامل مهم برون زای بسیاری وجود دارد که تلاش های قابل ملاحظه ای برای رفع آن انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از مسائل موضوع ثبات قیمت هاست که گرچه تلاش های جدی بسیاری انجام شده اما موفقیت آمیز نبوده و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز نیز مشکلی اساسی پیش روی صنعتگران استان یزد است.

شریعتمداری افزود: ما باید برای این عوامل راهکارهای لازم را داشته باشیم زیرا در غیر این‌صورت امور در مسیر خود پیش نخواهد رفت و مشکلات روزافزون خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عدم ثبات در قیمت ارز را یکی از این مشکلات دانست و گفت: دولت در این زمینه اقدامات زیادی انجام داد و ضررهای زیادی هم متحمل شده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: اینکه بیان می شود دولت برای تامین بودجه خود، قیمت ارز را افزایش داده اتهام ناروایی است که باید برای مردم تشریح شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز یکی از مشکلات اصلی تولید کنندگان و صنعتگران است و در این زمینه در قانون بودجه پیشنهاداتی داده شده و امیدواریم بعد از تصویب قانون بودجه نمایندگان در راستای تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدامات خوبی انجام دهند. 

شریعتمداری به تشریح دیگر مشکلات تولیدکنندگان پرداخت و افزود: در استان یزد تعداد زیادی واحد فعال هستند و تعدادی نیز به صورت ضرر ده در حال فعالیت هستند و هزار و ۵۷ واحد با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده فعالیت هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در استان یزد ۴ هزار و ۳۰۰ جواز تاسیس درخواست کردند که نسبت به سال قبل ۱۳.۵ درصد رشد داشته و این به معنای آن است که به رغم مشکلات موجود، همچنان انگیزه برای سرمایه گذاری وجود دارد.

کد خبر 4218124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha