۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۳۱

استاندار گیلان مطرح کرد:

سهمیه ۳۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغال روستایی برای گیلان

سهمیه ۳۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغال روستایی برای گیلان

لاهیجان-استاندار گیلان از سهمیه ۳۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی روستایی این استان خبرداد و گفت: دولت علاوه براین ۲۰۰ میلیارد تومان نیز ویژه طرح های گردشگری گیلان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از سه طرح عمرانی، گردشگری و آموزشی در شهرستان لاهیجان با اشاره به پتانسیل گردشگری این شهر، اظهار کرد: لاهیجان را می توان به عنوان قطب گردشگری استان گیلان محسوب کرد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مهم ترین نیازهای این شهرستان ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی است، گفت: محوریت اصلی این منطقه باید در حوزه گردشگری و کشاورزی در نظر گرفته شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه توسعه و رونق بخش گردشگری مهم ترین اولویت استان در نظر گرفته شده است، افزود: در همین راستا مسئولان باید با شناسایی ظرفیت و پتانسیل مناطق مختلف استان زمینه را برای جذب سرمایه گذار فراهم کنند.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری و پرداخت تسهیلات در راستای رونق این بخش در راستای ایجاد فرصت های شغلی در استان تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: این آمادگی در استان برای پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری وجود دارد.

سالاری با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت های شغلی در سطح روستاها، یادآورشد: استان گیلان در حوزه ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاها ۳۰۰ میلیارد تومان سهمیه پرداخت تسهیلات دارد.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت و پتانسیل بسیاری همانند دریا، تالاب، جنگل و منابع طبیعی است، افزود: به همین منظور دولت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه طرح های گردشگری به تسهیلات گذشته اضافه کرده است.

استاندار گیلان در ادامه به بهره برداری از یک مجتمع آموزشی در شهرستان لاهیجان نیز اشاره کرد و گفت: مردم گیلان در حوزه آموزش و پرورش فرزندان خود بسیار هزینه می کنند که از این لحاظ جزء استان ها اول کشور محسوب می شود.

وی با تأکید برلزوم توجه بیشتر به این حوزه، خاطرنشان کرد: در کنار توجه به حوزه آموزش و پرورش باید به حوزه ورزشی نیز توجه شده و حداکثر استفاده از فضاهای فرهنگی، آموزشی، ورزشی صورت گیرد.

به گفته این مسئول باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که علاوه بر بهره مندی دستگاه های اجرایی از این فضاها زمینه برای استفاده عموم نیز فراهم شود.

استاندار گیلان سفر یک روزه به شهرستان لاهیجان از محل احداث منطقه ویژه اقتصادی و تالاب امیرکلایه شهرستان لاهیجان نیز بازدید به عمل آورد.

کد خبر 4218131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha