۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۳۴

مدیر اجرایی همایش امام رضا(ع) در استان کرمانشاه خبر داد:

انتشارفراخوان همایش ملی سیمای امام رضا (ع) درآیینه ادبیات تعلیمی

انتشارفراخوان همایش ملی سیمای امام رضا (ع) درآیینه ادبیات تعلیمی

کرمانشاه- مدیر اجرایی همایش امام رضا(ع) در استان کرمانشاه، از انتشار فراخوان همایش علمی- پژوهشی سیمای امام رضا(ع) در آیینه ادبیات تعلیمی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، پیمان جسری  از انتشار فراخوان همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در آیینه ادبیات تعلیمی که از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است، خبر داد.

وی افزود: این فراخوان پس از انتشار بر روی سایت شمس توس به نشانی kermanshah.shamstoos.ir  قرار گرفت.

رئیس دبیرخانه و مدیر اجرایی همایش گفت:همایش سیمای امام رضا (ع) در آیینه ادبیات تعلیمی با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پشتیبانی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در سه محور کلی مطالعات نظری، مطالعات ادبی و بخش ویژه   برگزار می شود.

وی گفت: بخش مطالعات نظری شامل محورهای «معرفی راویان، گویندگان و نویسندگان ادبیات تعلیمی رضوی و آثار آن‌ها»، «تبیین اندیشه‌های امام رضا (ع) مبتنی بر اصول و فروع دین در آیینه ادبیات تعلیمی»، «بررسی موضوعی آموزه‌های تربیتی و اخلاقی امام رضا (ع) در آیینه ادبیات تعلیمی»، «تحلیل نگرش فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... امام رضا (ع) در آیینه ادبیات تعلیمی»، «تحلیل بازتاب سیمای حرم، آیین‌های زیارت و و جایگاه زائران رضوی در آیینه ادبیات تعلیمی»، «بررسی مبانی نظری و سرچشمه‌های ادبیات تعلیمی رضوی در تبیین و ترویج سیمای امام رضا (ع)»، «نقد مبانی و اصول روش تحقیق، آسیب‌شناسی و منبع‌شناسی پژوهش‌های رضوی در آیینه ادبیات تعلیمی» و سایر موضوعات مرتبط با سیمای امام رضا (ع) در آیینه ادبیات تعلیمی است.

جسری افزود: بخش  مطالعات ادبی نیز شامل «تبیین ادبی و سبکی اندیشه‌های اصولی و فروعی امام رضا (ع) در آیینه ادبیات تعلیمی»، «نقد ساختاری آثار ادب تعلیمی مبتنی بر اندیشه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... امام رضا (ع)»، «بررسی بلاغی، نشانه‌شناختی، سبک‌شناختی، نقد ادبی و گونه‌شناختی گونه‌های ادبیات تعلیمی رضوی»، «مقایسة ساختاری و محتوایی گونه‌های ادبیات تعلیمی رضوی در جغرافیای قومیت‌ها و استان‌ها»، «بررسی شگردهای پردازش مفهوم، انتقال پیام و ارتباط با مخاطب در ادبیات تعلیمی رضوی»، «بررسی تطبیقی سیمای امام رضا (ع) در آیینه ادبیات تعلیمی و نقش آن در وحدت ملّی»، «بررسی اهمیّت مؤلف و اهداف ویژه روایت‌های رضوی و ارتباط آن با مذهب راوی در آیینه ادبیات تعلیمی رضوی» و سایر موضوعات مرتبط با سیمای امام رضا (ع) در آیینه ادبیات تعلیمی است.

این مسئول گفت: همایش امسال یک بخش ویژه هم دارد که  بررسی سفارش‌های تعلیمی امام رضا (ع) در ساحت سیمای خانواده در گستره ادبیات تعلیمی است.

جسری با اشاره به مزایای  این همایش  برای شرکت کنندگان افزود: پژوهشگران می توانند مقالات خود را در محورهای ذکر شده از طریق پورتال ثبت نام همایش به نشانی http://portal.shamstoos.ir  و یا پست الکترونیک به نشانی  Kshrazavi۸@gmail.com ارسال کنند و در صورت پذیرش از مزایای گواهینامه پذیرش، چاپ در مجموعه مقالات همایش و چاپ در مجلات معتبر پشتیبان استفاده کنند.

وی افزود: در این زمینه دو مجله معتبر فصلنامه فرهنگ رضوی و فصلنامه پژوهش نامه ادبیات تعلیمی دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان آمادگی چاپ مقالات برتر  پژوهشگران را پس از  طی فرآیند داوری خود را دارند.  

رئیس دبیرخانه و مدیر اجرایی همایش، هدف از برگزاری این همایش را  ترویج و گسترش فرهنگ منور رضوی، حفظ میراث‌های ماندگار معنوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی- ادبی با تکیه بر فرهنگ منوررضوی و همچنین تکریم پدیدآورندگان آثار فرهنگی- ادبی برتر در گستره  پژوهش‌های رضوی عنوان کرد وگفت: با توجه به رویکرد جدید بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برای تسری برنامه های سراسری حوزه فرهنگ رضوی به طول سال و پرهیز از تراکم برنامه های استان ها در ایام دهه کرامت، آیین اختتامیه همایش سیمای امام رضا(ع) در آیینه ادبیات تعلیمی  در آذر ماه  برگزار خواهد شد، بنابراین پژوهشگران علاقمند به شرکت، فرصت دارند مقالات خود را تا پایان تیرماه ۹۷ به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

کد خبر 4219611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha