۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱

سامانه دیسپچینگ انبارهای نفت به بهره برداری رسید

سامانه دیسپچینگ انبارهای نفت به بهره برداری رسید

سامانه دیسپچینگ میترینگ انبارهای نفت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران صبح امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم توتونچی، مجری طرح دیسپچینگ و میترینگ در مراسم افتتاحیه این پروژه که با حضور مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برگزار شد با بیان اینکه اجرای این طرح بر اساس بند ج برنامه پنجم توسعه در دستور کار قرار گرفت، گفت:این طرح دارای سه محور است، نخستین  محور مربوط به موجودی انواع فرآورده های نفتی است که در سال٩٢ به نتیجه رسید.

وی ادامه داد:محور دوم مربوط به دیسپچینگ و میترینگ است که ورود فروش و خروج فرآورده را بررسی می کند و در نهایت محور سوم به بررسی موجودی سوخت در جایگاه ها می پردازد.

در ادامه سید محمدرضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت  ملی پخش فرآورده های نفتی در این مراسم افتتاح میزان هزینه اجرای این پرو ژه را ٩٨ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ٤٠ انبار  فرآورده های نفتی از این سیستم بهره مند هستند که طی ٣ماه آینده ٢٠انبار دیگر به این آمار اضافه می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را تکریم جایگاه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: هدف نهایی این طرح شفاف سازی وضعیت سوختگیری تانکرها در حوزه انتقال سوخت و همچنین کاهش هزینه ها است.

موسوی خواه اظهار کرد: در حال حرکت به سمت استفاده از سیستم های جامع هوش مصنوعی هستیم و به زودی به مرحله ای می رسیم که نیاز به نیروی انسانی به حداقل می رسد البته  این به معنای تعدیل نیرو نیست بلکه این افراد قطعا در بخش نظارت بر این سیستم کارا خواهند بود.

کرامت ویس کرم، مدیر پخش فرآورده های نفتی تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه روزانه ٢٤٠ میلیون لیتر فرآورده نفتی در سطح کشور توزیع می شود، گفت:در حال حاضر قیمت گازوییل در جایگاه به نرخ٣٠٠ تومان عرضه می شود در حالیکه قیمت این فرآورده بر اساس فوب خلیج فارس ١٧٠٠تومان است.

وی ادامه اد:  تا زمانیکه این اختلاف قیمت وجود دارد شاهد عرضه خارج از سیستم در برخی موارد هستیم.

ادامه دارد

کد خبر 4221946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha