۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰

معاون وزیر صنعت:

نرخ بیکاری در لرستان بالاتر از کشور است/ ضرورت تلاش مضاعف مسئولان

نرخ بیکاری در لرستان بالاتر از کشور است/ ضرورت تلاش مضاعف مسئولان

پلدختر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ بیکاری در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، راضیه لک ظهر چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از کارخانه گچ شهرستان پلدختر اظهار داشت: از مهم‌ترین مزیت‌های استان لرستان وجود سنگ تزئینی، آهک، تالک و قیر طبیعی در نقشه راه علوم زمین و معدن است که می‌تواند محور توسعه باشند.

وی تولید غیر فرآوری گچ را مهم‌ترین اشکال این حوزه در لرستان دانست و افزود: تولیدات گچ به‌صورت فرآوری نهایی موجب افزایش اشتغال‌زایی در استان می‌شود و تولید غیر فرآوری گچ یک اشکال در این استان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر توجه ویژه به استان‌های با نرخ بیکاری بالا تأکید کرد و گفت: نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد است که  این رقم در استان لرستان ۱۳.۳ درصد است و این  امر کار، تلاش و همت مضاعف  مسئولان را می‌طلبد.

لک افزود: قیمت هر تن گچ صادراتی  ۱۲ هزارم دلار است و اگر گچ به‌صورت فرآوری صادر شود این قیمت به شش دلار یعنی ۵۰۰ برابر ارزش‌افزوده می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: باوجود مشکل کم‌آبی در کشور استان لرستان سرشار از منابع غنی معدنی و آبی است و این امر یک مزیت و فرصت محسوب می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: احداث هر کارگاه هرچند کوچک فرصت مناسبی برای تولید و اشتغال است و برای افزایش اشتغال‌زایی باید فرآوری و ارزش‌افزوده را در این چرخه کامل کنیم.

لک اظهار امیدواری کرد: شاهد احداث واحدهای فرآوری گچ در سفرهای بعدی به شهرستان پلدختر باشیم.

کد خبر 4222306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha