در نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد؛

هیلی: از اسرائیل دفاع می‌کنیم/ نبنزیا: معارضه ازخشونت دست بردارند

هیلی: از اسرائیل دفاع می‌کنیم/ نبنزیا: معارضه ازخشونت دست بردارند

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشستی تحولات سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای امنیت سازمان ملل دقایقی پیش با حضور استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بحث و بررسی درباره تحولات این کشور را آغاز کرد.

آمریکا: در کنار اسرائیل می مانیم

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست با اشاره به ساقط شدن جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی توسط ارتش سوریه در روزهای گذشته ادعا کرد: اسرائیل حق داشته است که از خود دفاع کند!

وی بدون توجه به بارها تجاوزگری این رژیم مدعی شد: شبه‌ نظامیان مورد حمایت ایران یک پهپاد به اراضی اسرائیل ارسال کردند دوباره همان کاری را کرد که همیشه می کند.

هیلی ادامه داد: در حالی که اسرائیل در مقابل اقدامات تحریک‌ آمیز ایران، حزب‌الله و رژیم اسد قرار دارد، آمریکا همواره در کنار متحدش باقی خواهد ماند. ما از اسراییل در دفاع از خود دفاع می کنیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: ما از همه اقدامات دی میستورا حمایت می کنیم. تردیدی نیست که فرآیند ژنو تنها رویه قانونی درخصوص پیگیری موضوع صلح در سوریه است.

روسیه: گزارش های آمریکا درباره سوریه غیرواقعی است

در ادامه این نشست، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت: از ایالات متحده می‌خواهیم از نفود خود بر معارضین استفاده کرده و از آن‌ ها بخواهد از اقدامات تحریک‌ آمیز و خشونت بار دست بکشند. مواضع برخی از کشورها که معارضان سوری را تشویق کردند که در نشست «سوچی» شرکت نکنند تأسف آور است؛ البته خوشحالیم که این نشست نتایج مفیدی را به دنبال داشت.

نماینده روسیه در سازمان ملل ادامه داد: مثل همیشه، هیأت آمریکا اخبار غیرواقعی را در گزارش های خود اعلام کردند.

وی تصریح کرد: آنچه در کمیته قانون اساسی سوریه در حال انجام است، باید بدون هرگونه فشار خارجی به انجام رسیده و سوری ها خودشان در این باره تصمیم بگیرند. وضعیت انسانی در سوریه دارای زوایای مختلفی است و این امر در نقاط مختلف این کشور از ابعاد متفاوتی برخوردار است.

چین: همه باید از مذاکرات ژنو حمایت کنند

«ما ژوکو» (Ma Zhaoxu) نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز در ادامه نشست مذکور گفت: از روسیه به دلیل برگزاری نشست سوچی تشکر می کنیم. باید شرایطی ایجاد گردد تا سوری ها خود برای موضوع کنونی در این کشور به راه حلی دست یابند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل ادامه داد: باید اولویت اصلی در سوریه مبارزه با تروریسم باشد. تشدید تنش ها در سوریه موجب نگرانی ما شده است.

وی در ادامه افزود: از تلاش های دی میستورا حمایت می کنیم. همه باید از مذاکرات ژنو حمایت کنند. چین نیز آماده است تا تمام تلاش خود را برای کمک در راستای حل و فصل بحران در سوریه به کار ببندد.

کد خبر 4228284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha