برای بررسی سه پرونده مهم؛

حیدر العبادی، فؤاد معصوم و سلیم الجبوری تشکیل جلسه می دهند

حیدر العبادی، فؤاد معصوم و سلیم الجبوری تشکیل جلسه می دهند

یک روزنامه عراقی گزارش داده که در هفته جاری نشستی با حضور رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق برگزار می شود تا پرونده های بودجه، بحران اقلیم کردستان و نشست بازسازی عراق بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الصباح، منابع آگاه اعلام کرده اند که «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، «فؤاد معصوم» رئیس جمهوری این کشور و «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق قرار است هفته جاری برای بررسی سه پرونده مهم تشکیل جلسه دهند.

روزنامه الصباح گزارش داده است که در این نشست بودجه سال 2018 دولت عراق، نتایج نشست کمک به بازسازی عراق در کویت و روابط اربیل و بغداد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«امیر کنانی» مشاور حقوقی ریاست جمهوری عراق تأکید کرده است که در این نشست قرار است مهم ترین مسائل سیاسی داخلی و منطقه ای مورد بررسی قرار بگیرد و با توجه به اینکه بحران اقلیم کردستان عراق به ویژه وضعیت فرودگاه ها و حقوق کارکنان دولتی در این اقلیم هنوز حل و فصل نشده است، پرونده روابط اربیل با بغداد یکی از موضوعات این نشست خواهد بود.

با توجه به بحرانی که برای تصویب بودجه در پارلمان عراق ایجاد شده،  سلیم الجبوری هم درخواست کرده که این مسأله در نشست سه گانه پیش رو مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خبر 4229644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha