۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۱۱

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

میزان برق تولیدی کردستان دو برابر پیک مصرف این استان است

میزان برق تولیدی کردستان دو برابر پیک مصرف این استان است

سنندج - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه میزان کل مصرف استان ۴۲۸ مگاوات است، گفت: دو برابر پیک مصرف در استان برق تولید می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، هیوا لهونیان امرور یکشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به اینکه صنعت برق استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: در تمام بخش های تولید، انتقال و توزیع برق وضعیت قابل قبول و خوبی داریم.

وی با اشاره به اینکه در بخش انتقال و فوق توزیع زیرساخت های قوی در استان طراحی شده است، بیان کرد: آمادگی  پاسخگویی به نیازمندی هایی که در طرح های صنعتی مطرح است در استان وجود دارد.

وی اظهارداشت:  کل مصرف استان در زمان پیک ۴۲۸ مگاوات است که دو برابر این میزان در استان برق تولید می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه مازاد برق تولیدی استان به شبکه برق سراسری متصل و تزریق می شود، اضافه کرد: دو نیروگاه دیزلی در استان با ظرفیت ۱۵ مکا وات وجود دارد که با همکاری بخش خصوصی می خواهیم آنها را به گازی تبدیل کنیم.

لهونیان اظهارداشت: با تحقق مورد مذکور راندمان این نیروگاه ها از حدود ۳۰ درصد به ۷۵ درصد افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: ایجاد نیروگاه تلمبه ذخیره ای سد آزاد کردستان با ظرفیت ۵۰۰ مگا وات در دست اقدام است که این دومین نیروگاه تلبمه ذخیره ای در کشورمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتقال هفت پست وجود دارد، بیان کرد: ایجاد سه پست انتقال دیگر در استان در مرحله مطالعه قرار دارد.

کد خبر 4231054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha