۷ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۴۴

سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان شمالی:

اداره کل بهزیستی متولی حمایت های روانی در پسابحران شد

اداره کل بهزیستی متولی حمایت های روانی در پسابحران شد

بجنورد- سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان شمالی از تعیین بهزیستی به عنوان متولی برنامه های روانی اجتماعی در بلایا و کاهش اختلالات و آسیب ها در حوادث غیر مترقبه و دوران پسابحران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ثمینی در هفتمین نشست کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی خراسان شمالی اظهار کرد: متولی هدایت تمامی نیروهای امداد و نجات و در مجموع تیم بحران استان هنگام مواجهه با حوادث طبیعی الزامی است و امروز به دلیل نبود مانور اجرایی و عملیاتی در طول سال در زمان بروز بلایای طبیعی نگرانی و دغدغه در خصوص جزیره ای کار کردن و بروز برخی ناهماهنگی ها وجود دارد.

ثمینی افزود: اشکال کار در این است که ما پس از بروز حادثه وارد عمل می شویم و اجرایی کردن تصمیمات جلسات و نشست های مختلف دچار مشکل می شود، بنابراین تمرین مستمر سالانه و هماهنگ تمامی دستگاه ها و سازمان های ذی ربط برای چگونگی مدیریت بحران الزامی است.

وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی به عنوان متولی این کار باید با بهره مندی از تمامی ظرفیت های موجود برنامه ای عملیاتی تدوین کند، همچنین در این برنامه باید نقش و تکلیف دستگاه های موثر در امنیت روانی مشخص باشد.

وی تاکید کرد: وجود برخی خلاها در دستورعمل ها به معنای تعلل در کار نیست و تاکید می کنم در جلسات بین بخشی مواردی که مورد غفلت واقع شده است احصاء و به عنوان پیشنهادهای اصلاحی به وزارتخانه متبوع برای بررسی و رسیدگی ارسال شود و نواقص مدیریت بحران در سنوات گذشته جمع آوری و بیان شود تا در حوادث احتمالی آینده از تکرار و بروز این مشکلات جلوگیری شود.

ثمینی در ادامه بر ارائه اولویت های مرتبط با بخش سلامت و ارتقای کیفیت زندگی دستگاه های ۱۴ گانه عضو کارگروه تاکید کرد و گفت: بنابر تاکید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبنی بر اعلام اولویت های برنامه ششم توسعه استان توسط تمامی ۱۲ کارگروه تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی باید اولویت های بخش سلامت برای بررسی و پایش نهایی به دانشگاه علوم پزشکی ارائه شود.

ارائه طرح مدیریت سگ های ولگرد در شهرها از دیگر دستورکارهای این نشست بود که ثمینی در این مورد تصریح کرد: دفتر امور شهری استانداری  جلسه ای تخصصی و کارشناسی برای ایجاد بسترهای لازم و تسهیل گری واگذاری این امر به بخش خصوصی با دستگاه های مرتبط همچون اداره کل دامپزشکی، دفتر امور روستایی استانداری، شهرداری و اداره کل منابع طبیعی داشته باشد.

در ادامه مباحث نشست گذشته این کارگروه بار دیگر بر مخاطرات قرص برنج اشاره و مقرر شد با توجه به اینکه مجوز برای فروش و کانال رسمی برای توزیع قرص برنج صادر نشده است، سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازدیدهای دوره ای این موضوع را در دستور کار قرار دهد و در صورت مشاهده توزیع این کالای ممنوعه برای پیگیری از مراجع ذیصلاح گزارش خود را اعلام کند.

کد خبر 4236140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha