۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

۷۰۰۰ شغل در بخش صنعت استان قزوین ایجاد شد

۷۰۰۰ شغل در بخش صنعت استان قزوین ایجاد شد

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با ایجاد واحدهای جدید و اجرای طرح توسعه زمینه اشتغال ۷۰۰۰ نفر در بخش صنعت فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین در محل اداره صنایع با بیان جایگاه صنعتی استان اظهارداشت: تعداد جوازهای تاسیس صادرشده در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و پروانه های بهره برداری ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در بخش معدنی نیز با افزایش ۴۰ درصدی مواجه شدیم ولی با توجه به ظرفیت این بخش باید کار بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: در میزان صدور پروانه کسب برای اصناف هم شاهد افزایش ۱۰ درصدی در سال جاری هستیم.

۶۷۷ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات بهین یاب

پرزحمت بیان کرد: یکی از ابزارهای حمایتی دولت از بنگاههای اقتصادی اجرای طرح بهین یاب بود که خوشبختانه در بهین یاب امسال بیش از ۱۶۱۵ مورد ثبت نام صورت گرفت که ۷۷۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۷۷ میلیارد تومان در بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: میزان پرداخت های بانک های خصوصی و دولتی در سال جاری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است که ۱۳.۵ درصد آن را رصد و نظارت کرده ایم.

پرزحمت اظهارداشت:در صادرات هم در ۱۰ ماهه امسال ۴۵۹ میلیون دلار از گمرک قزوین و بیش از ۶۵۶ میلیون دلار از سایر گمرکات کشور کالا صادر شده است.

۷۰۰۰ شغل در صنعت ایجاد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآورشد: سهم اشتغال استان در سال جاری ۲۰ هزار مورد هدف گذاری شد که سهم صنعت حدود ۸۰۰۰ مورد بود که تاکنون ۷۰۰۰ مورد آن در سامانه ثبت شده است.

وی گفت: در بخش خرید تجهیزات صنعتی در کشور توانستیم رتبه دوم را کسب کنیم و در بهین یاب در جایگاه سوم و رفع موانع تولید رتبه چهارم را بدست آوردیم.

۱۵۰۰ میلیارد تومان مشوق های صادراتی در کشور تصویب شد

پرزحمت اضافه کرد: امسال خوشبختانه با تصویب مشوق های صادراتی مقرر شد ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شود که پس از نهایی شدن آن سهم استان قزوین مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۵ هزار میلیارد تومان از محل هدف مندی یارانه ها به تولید و صنعت اختصاص داده خواهد شد که در این بخش نیز سهم استان هنوز نهایی نشده است.

۱۱۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان

پرزحمت از بازرسی ۱۱۴ هزار واحد صنفی هم در استان خبر داد و گفت: با تشکیل ۷۴۰۰ فقره پرونده برای واحدهای متخلف زمینه برخورد قانونی با صنوفی که حقوق مصرف کننده را رعایت نکنند فراهم شده است.

کد خبر 4237809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha