۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷

معاون توسعه مدیریت وزیر جهاد کشاورزی؛

واردات محصولات کشاورزی به کشور کاهش یافت/ آغاز صادرات تولید داخلی

واردات محصولات کشاورزی به کشور کاهش یافت/ آغاز صادرات تولید داخلی

اردبیل- معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی از کاهش واردات محصولات کشاورزی به کشور طی سال های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جوادی پیش از ظهر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در سل ۹۲ حجم واردات محصولات کشاورزی هشت میلیارد دلار بوده که با کاهش قابل توجه در سال جاری مواجه است.

وی افزود: تنها در محصول گندم میزان واردات از دو میلیارد و ۶۰۵ میلیون دلار در سال ۹۲ به صفر دلار در سال جاری کاهش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: این موفقیت در حالی حاصل شده که سطح کشت گندم و مصارف آبی این محصول را افزایش ندادیم و در مقابل مقداری گندم به آرد تبدیل و صادر شد.

به گفته جوادی در وضعیت فعلی کاهش مستمر واردات محصولات کشاورزی دنبال می شود و حتی صادرات برخی محصولات نیز آغاز شده است.

وی با تاکید به اینکه طرح های نوین آبیاری نیز در سال های اخیر با رشد همراه بوده اضافه کرد: تنها در استان اردبیل طی سال های اخیر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این منظور صرف شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انتقاد ها از عملکرد این اداره کل ادامه داد: این بی مهری ها پذیرفته نیست و باید اقدامات صورت گرفته نیز در جلسات و محافل مطرح شود.

جوادی بخشی از برنامه جهاد کشاورزی را تربیت نیروی انسانی و حمایت از نیروی موجود دانست و تاکید کرد: بر همین اساس طرح پرورش مدیران آینده از سوی وزارت اجرا شده است.

وی تاکید کرد: این طرح در نظر دارد شکاف سنی مدیران جهاد کشاورزی را جبران کرده و از ظرفیت مدیران جوان به جای مدیران بازنشسته استفاده خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی به برنامه ریزی جهت ارتقا حقوق و مزایای کارکنان اشاره و ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بتوان نسبت به افزایش حقوق اقدام کرد.

جوادی متذکر شد: حقوق و مزایای کارکنان جهاد کشاورزی از سال ۹۲ تاکنون ۱۰۰ درصد افزایش یافته اما کافی نیست و پیگیر تداوم افزایش هستیم.

کد خبر 4238489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha