۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰

مشاور رییس جمهور عراق:

کردها دارای ریشه و اصالت خاص در ایران و عراق هستند

کردها دارای ریشه و اصالت خاص در ایران و عراق هستند

سنندج - مشاور رییس جمهور عراق و امام طریقت قادریه با اشاره به اینکه کردها دارای حق بر امت اسلامی اند، گفت: مردم کرد دارای ریشه و اصالت خاص در ایران و عراق هستند.

بە گزارش خبرنگار مهر، محمود خلف جراد العیساوی امروز چهارشنبه در همایش نقش علما و روحانیت در وحدت اسلامی که با حضور علمایی از استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان و اقلیم کردستان عراق   در سالن اجتماعات مرکزبزرگ غرب کشور در سنندج برگزارشد، گفت: دشمنان دین مبین اسلام امروز به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به مسلمان ها و نابودی اسلام هستند، لذا ما باید مراقب و آگاه باشیم.

وی عنوان کرد: پیروان دیگر ادیان الهی هم چون یهودی و مسیحی همواره با هم متحد اند و خواهان دشمنی و تفرقه بین مسلمان ها هستند. 

وی اظهارداشت: همه ما مسلمان ها باید با توجه به مشترکاتمان هم چون قبله، خدا وکتاب واحد، وحدت خود را حفظ کنیم تا به اسلام آسیبی نرسد.

مشاور رییس جمهور عراق و امام طریقت قادریه ادامه داد: در کشورهای جهان سوم مسلمان ها همواره قربانی خواسته های شوم دشمنان اسلام قرار گرفتند.

محمود خلف جراد العیساوی افزود: کردها دارای حق بر امت اسلامی  و دارای ریشه و اصالت خاص در ایران و عراق هستند و همواره در راستای خدمت به مردم تلاش کرده و می کنند.

 وی عنوان کرد: برگزاری چنین کنفرانسی فرصت ارزشمندی برای حل مشکلات امت اسلامی و حفظ و ارتقای وحدت بین مسلمان ها می شود.

کد خبر 4239575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha