۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

احیای پتروشیمی گلستان نیازمند جذب سرمایه‌گذار است

احیای پتروشیمی گلستان نیازمند جذب سرمایه‌گذار است

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای پتروشیمی گلستان نیازمند جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، نور محمد تربتی نژاد، ظهر چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود، اظهار کرد:  احیاء و ادامه پیگیری طرح بزرگ پتروشیمی گلستان نیازمند جذب سرمایه گذار است که در حال پیگیری است.

وی افزود: با توجه به این‌که این طرح از ابتدا قرار بود توسط بخش خصوصی اجرائی شود و در آن زمان موسسان این شرکت موفق به دریافت وام برای ادامه ساخت پتروشیمی نشدند، این طرح همچنان بلامعطل مانده است و نیازمند دو هزار میلیارد تومان منابع مالی است.

تربتی نژاد ادامه داد: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی در صحن علنی مجلس برای رفع مشکلات استان گلستان از سوی همه نمایندگان استان در مجلس انجام گرفته است که طرح‌های حوزه گرگان و آق قلا با جدیت در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر احداث راه آهن گرگان- مشهد، گرگان- شاهرود، افزایش ظرفیت آب سد وشمگیر برای کشاورزی، اجرای طرح‌های کمبود آب شرب و افزایش منابع آبی و کشاورزی با احداث سدها و احیای قنات‌ها و طرح شیرین کردن آب دریا است که در دستور کار قرار دارد و امید داریم در سال آینده این طرح‌ها به مرحله ارجرائی شدن برسند.

تربتی نژاد افزود: اکتشاف نفت در صوفی کم  استان گلستان، یکی از برنامه‌های دیگر در حال پیگیری است، که اگر چه در گذشته موفق نبود، اما موافقت‌های جدید اکتشاف از وزیر نفت اخذ شده و نیازمند عزم جدی مسئولان است.

وی در ادمه بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های استان نیز با کمبود دو هزار تخت روبرو است که چنانچه این مساله رفع شود زمینه اشتغال بسیاری از افراد از جمله پزشکان، پرستاران و دیگر بیکاران رفع خواهد شد.

وی افزود: چنانچه نیازمند رفع مشکلات اشتغال و درآمد زایی برای استان هستیم باید به دنیال جذب سرمایه‌گذار باشیم که این امر جز با همکاری همه دستگاه‌های اجرائی و رفع بروکراسی اداری میسر نخواهد شد.

وضعیت نامساعد گلستان در بیکاری

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  افزود: بیکاری و مشکلات معیشتی حدود ۹۰ درصد از مشکلات مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان را تشکیل می‌دهد که این امر نشان دهنده وضعیت نامساعد استان در این زمینه است.

وی گفت: جذب سرمایه‌گذار، کوتاه کردن فرایندهای مجوزگیری، آماده کردن فضای کسب و کار و از جمله مواردی است که باید با جدیت مدیران ارشد پیگیری شود تا ظرفیت‌های استان از بین نرود و  جزو استان‌های محروم کشور قرار نگیریم.

وی افزود: با منابع داخلی نمی‌توان به جنگ مقابله با بیکاری رفت و نیازمند حضور سرمایه‌گذار در استان هستیم، اما چنانچه زیر ساخت‌های مهم برای سرمایه‌گذاران فراهم نشود، ‌نمی‌توان انتظاری برای رقع این مشکل داشت.  

تربتی نژاد گفت: باید فضای کسب و کار را با طرح‌های تعریف شده مبنتی بر نیاز استان فراهم کنیم تا طرح‌ها دچار سکته زمانی نشوند.

جذب اعتبارات بخش کشاورزی نیازمند عزم مسئولان است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان کرد: در حوزه کشاورزی طرح‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی برای حمایت از کشاورزان، روستائیان و تولید کنندگان این عرصه در نظر گرفته شده است که نیازمند تسریع حمایت در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: در حال حاضر یک و نیم میلیارد دلار برای حمایت از بخش کشاورزی تخصیص داده شده است که ضروری است مسئولان ارشد استانی در راستای جذب آن برای حوزه انتخابی گرگان و آق قلا و دیگر شهرهای استان گام‌های بلندتری بردارند.  

وی افزود: از سوی دیگر معافیت‌های مالیاتی کشاورزی برای تعدادی از تسهیلات پرداختی نیز هنوز برای کشاورزان در استان اعمال نشده و در این زمینه استان ضعیف عمل کرده است.

تربتی نژاد ادامه داد: در زمینه آب شرب وضعیت مساعدی در استان نداریم و باید با ایجاد الگوی صحیح مصرف آب در بخش آب شرب خانگی و کشاروزی به سمت اجرای طرح‌های نوین در این حوزه قدم برداریم  و اگر در این زمینه تعلل کنیم در سال‌های پیش رو با مشکلات زیادی در این حوزه روبرو خواهیم شد.  

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، گفت: در نظر داریم تا با پیگیری‌های مکرر در مجلس به همراه دیگر نمایندگان اختلاف حقوق شاغلان و بازنشستگان را به ۱۵ درصد برسانیم.

کد خبر 4239668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha