۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

توجه به محرومین آرمان انقلاب است/ شکست آمریکا در اقدام علیه ایران

توجه به محرومین آرمان انقلاب است/ شکست آمریکا در اقدام علیه ایران

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان به شکست‌های پی‌درپی آمریکا در اقدام علیه ایران اشاره کرد و گفت: این ناکامی‌ها نشانه انزوا و شکست آمریکا درصحنه بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش همگان به تقوا اظهار داشت: تقوا سبب شرافت نفس و جوانمردی است.

وی به جمعه ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و ضمن تسلیت وفات ابن بانوی گرامی گفت: بالاترین شان و مقام ام البنین در ایثار و از خودگذشتگی، صبر و مقاومت و ولایتمداری است.

«ام البنین» مظهر ایثار، صبر و مقاومت است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه ام البنین شان بسیار بالایی دارد، ایشان وقتی به خانه امیرالمؤمنین آمد چون خانه، خانه فاطمه(س) بود فرمود مرا فاطمه صدا نکنید، به فرزندان خود سفارش می کرد مبادا خودشان را با فرزندان فاطمه(س) مقایسه کنند، افزود: این شخص آنقدر نسبت به وجود امام حسین(ع) حرمت و احترام قائل بود تا جایی که به امام حسین(ع) عرض کرد «حسین جان فرزندانم فدای تو باد».

آیت الله میرعمادی ادامه داد: وقتی کاروان امام حسین(ع) از کربلا برگشت همه انتظار داشتند ام البنین از ۴ فرزند شهید خود بپرسد اما او رو به زینب کبری کرد و پرسید: از حسینم چه خبر داری.

وی با بیان اینکه این بانو الگو است، هم مادر شهید است و هم همسر شهید، مادران و همسران شهدا با الگو گیری از این بانوی گرامی مظهر ایثار و گذشت و صبر شده اند، تصریح کرد: مادران و همسران شهدا الگو و اسطوره مقاومت و صبر هستند و تجلیل و تکریم از آنان تجلیل از شهیدان است.

خدمات کمیته امداد در خور توجه، تحسین و تقدیر است

خطیب جمعه خرم آباد به دوشنبه ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و اظهار داشت: نام کمیته امداد برای همه ما آشنا است و خدمات آن هم شایان، در خور توجه و تحسین است.

اساس اسلام بر توجه به محرومین و نیازمندان است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اساس اسلام بر توجه به محرومین و نیازمندان است، در روایات اسلامی آمده است که بالاترین عبادت خدمت به محرومان است، تصریح کرد: انقلاب هم با همین آرمان و شعار شکل گرفت و پیروز شد؛ رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی ۲۹ بهمن که بسیار مهم و کلیدی بود نیز به همین موضوع اشاره کردند.

وی با تاکید بر اینکه سیره اهل بیت(ع) نیز هم نشینی با فقرا بوده است و اثر این کار باعث نرمش دل می شود، افزود: در روایات داریم اگر کسی با اغنیا هم نشینی کند قساوت قلب می گیرد.

در جشن احسان و نیکوکاری سهیم باشیم

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امام(ره) فرمود «خدا نیاورد آن روزی که سیاست مسئولان پشت کردن به محرومین و روی آوردن به اغنیا باشد»، خاطرنشان کرد: مسئولان حواس شان جمع باشد به فقرا و محرومین توجه کنند، گاهی به کسی که وام یک میلیونی می خواهد توجه نمی شود اما کسی که وام میلیاردی می خواهد را توجه می کنیم و برایش بلند هم می شویم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، هرساله جشن احسان و نیکوکاری در این ایام برگزار می شود، در این جشن شرکت کنیم و به فقرا و نیازمندان کمک کنیم و هرچقدر که می توانیم سهیم باشیم، تصریح کرد: رضایت خدا در توجه به محرومین است و هرکس یک فرد نیازمند را خوشحال کند مثل این است خدا را خوشحال کرده است.

مسئولان برای حفظ طبیعت توسط مردم، برنامه های تشویقی ارائه دهند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سه شنبه ۱۵ اسفند ماه و روز درختکاری اشاره کرد و گفت: کاشتن یک درخت در یک روز عملی نمادین است برای توجه به محیط زیست، هدف سلامت و طراوت محیط زیست است.

امروز محیط زیست ما در خطر است و این امر به خاطر اعمال ما در آلوده کردن طبیعت است

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه باید به محیط زیست توجه کنیم، امروز محیط زیست ما در خطر است و این امر به خاطر اعمال ماست، افزود: آلودگی آب ها و تولید پسماندهای مختلف خانگی و صنعتی و رها کردن زباله ها در طبیعت، محیط زیست را به خطر انداخته است؛ رها کردن این همه مواد پلاستیکی در طبیعت سرانجامش تخریب محیط زیست است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در یکی از شهرها شهردار اعلام کرده بود هرکس جلوی منزل خود یک درخت بکارد و سه سال از آن مراقبت کند از عوارض معاف می شود، تصریح کرد: مسئولان باید از این دست برنامه های تشویقی ارائه دهند تا مردم در حفظ محیط زیست مشارکت کنند.

ناکامی و شکست های پی در پی آمریکا در صحنه بین الملل

وی در بخش پایانی سخنان خود به ناکامی ها و شکست های پی در پی آمریکا در صحنه بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا دائما علیه ما نقشه می کشد اما در عرصه بین الملل ناکام می ماند؛ چندوقت پیش موشک های ایران را بهانه کرد تا علیه ما در سازمان ملل قطعنامه ای صادر شود و برنامه موشکی ایران کنترل شود، اما موفق نشد و شورای امنیت به این قضیه رای نداد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه از قدرت دفاعی هیچ کشوری نمی شود جلوگیری کرد، افزود: همانطور که مسئولان هم گفته اند، برنامه موشکی ما هرگز قابل مذاکره با احدی از کشورهای دنیا نیست.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه شکست دیگر آمریکا در آشوب های اخیر بود؛ آمریکا اعضای شورای امنیت سازمان ملل را جمع کرد تا آشوب ها را بررسی کنند و جلوی حکومت ایران گرفته شود اما در این قضیه هم سازمان ملل گفت مسئله داخلی است و دخالت نکرد، تصریح کرد: در همین هفته آمریکا می خواست قطعنامه ای علیه ایران و یمن صادر شود به بهانه اینکه ایران به یمن موشک می دهد، در حالیکه این موضوع دروغ آشکار بوده است.

دوگانگی و نفاق آمریکا برای مردم مشخص و روشن شده است

وی با اشاره به اینکه این اقدام ها در حالیست که آمریکا خودش بمب به عربستان می دهد و هر روز مردم یمن را بمباران می کنند، گفت: این دوگانگی و نفاق آمریکا برای مردم مشخص و روشن شده است.

دو اقدام دشمن برای ناامیدی مردم

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ناکامی اقدامات آمریکا علیه ایران نشانه انزوا و شکست آمریکا در صحنه بین الملل است، تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال دو اقدام است، یکی آشوب و بلوا و دیگری دردسر و چالش برای نظام.

آیت الله میرعمادی هدف از این دو اقدام دشمن را ناامید کردن و یاس مردم ایران دانست و گفت: اما مردم ایران با تمام وجود مسیر انقلاب را با قدرت ادامه می دهند.

کد خبر 4241178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha