۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲

زیباتر از درخت در اسفندماه نداریم

زیباتر از درخت در اسفندماه نداریم

واقعیت این است که درختان به عنوان موهبتی الهی، نه تنها باعث تلطیف هوا می شوند، بلکه در لطافت روح و روان شهروندان موثر است و از این منظر می تواند جان و تن شهروندان را صیقل دهد.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه-شهرام جباری زادگان:صبح جمعه، کارناوال درختکاری پایتخت از میدان حضرت ولی عصر (عج) آغاز شد. اسفند، بهترین فرصت برای درختکاری است و مدیریت شهری با اغتنام این فرصت خدادای، نهضتی را در تهران آغاز کرده که آن با کاشت صدها هزار درخت در داخل و اراضی اطراف شهر، ممکن و سرانجام آن، تبدیل تهران به شهر نمونه ملی در فضای سبز منجر می شود.

واقعیت این است که درختان به عنوان موهبتی الهی، نه تنها باعث تلطیف هوا می شوند، بلکه در لطافت روح و روان شهروندان موثر است و از این منظر می تواند جان و تن شهروندان را صیقل داده و در ارتقای کیفیت زندگی در شهر موثر باشد.

بر این اساس، شهرداری تهران جشنواره ای شهری را از خیابان حضرت ولی عصر (عج) به عنوان خاستگاه درختان چنار تهران آغاز کرده تا ضمن آگاه سازی و فرهنگ سازی در زمینه اهمیت درختان و لزوم حفظ آن ها، با مجموعه ای از عملیات اجرایی که ماحصل آن کاشت صدها هزار درخت در مدت ۸ روز است، ۸ گام عملی در جهت این اقدام محیط زیستی بر می دارد.

شهر بدون درخت معنا و مفهوم ندارد. می توان شهر را بدون برج و بارو و بدون مال و مگامال تصور کرد، حتی می توان شهر را بدون اتوبان و پل و تونل تصور کرد اما هرگز نمی توان شهر را بدون درخت تصور کرد.

به قول استاد شفیعی کدکنی که عمرش دراز باد؛

بیداری شکفته پس از شوکران مرگ

زیباتر از درخت در اسفندماه چیست؟

زیر درفش صاعقه و تیشه ی تگرگ

زیباتر از درخت در اسفندماه چیست؟

عریانی و رهایی و تصویر بار و برگ

کد خبر 4241760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha