۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری:

زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری را به عدد ۱۰ هزار می رسانیم

زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری را به عدد ۱۰ هزار می رسانیم

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری گفت: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری را از ۶ هزار نفر به عدد ۱۰ هزار می رسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه راکعی در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: شخصا دنبال تغییرات بی دلیل نیستم اما هر جا نیاز باشد ساختاری تغییر کند یا ماهیتی جابجا شود یا کامل شود ورود می کنیم.

وی توضیح داد: ما طرح پژوهشی کوتاه مدتی در مورد کوثرها انجام دادیم و تلاش مان این است که ضعف های این حوزه مرتفع شود.

راکعی افزود: حضور پررنگ برندهای معروف در نمایشگاه زنان و تولید ملی یک واقعیت است، ما تلاش کردیم در نمایشگاه دوازدهم تاکیدمان بیشتر بر برندهای خودمان باشد که نتیجه آن تقویت بیشتر زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی بیشتر آنهاست.

وی افزود: البته نگاه ما حذف برندهای معروف نیست. با این حال نباید برندهای شهرداری را تحت الشعاع قرار دهند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دوازدهم ۱۴ تا ۲۵ اسفند ماه در محل بوستان گفتگو برگزار می شود، گفت: هر کار بزرگی قطعا ایراداتی دارد و تنها کاری که ایراد ندارد کار نکرده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد مدیریت شهری جدید در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: یکی از مهمترین کارهای شهرداری پیگیری مسائل اجتماعی و ایجاد شهر پرنشاط است. قطعا این روند باید به بهترین شکل ادامه پیدا کند.  

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری گفت: ما ارتباط های اصولی را باید با نهادهای ذیربط تعریف کنیم. از جمله کمیته امداد، بهزیستی، وزارت کار و وزارت صنعت و معدن، این کارها به زودی انجام خواهد شد.

وی گفت: ما در حوزه زنان سرپرست خانوار تاکیدات شهردار تهران را داریم و در حال حاضر مهمترین موضوع این است که سیاستگذاری ها یکپارچه شود.

راکعی تاکید کرد: اگر سیاستگذاری اجرا و نظارت از یک کانال باشد یعنی همه چیز تجمیع شود یک نقطه قوت است و موجب کمیت بهتر و کیفیت بیشتر شود.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری گفت: در حال حاضر ۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری هستند که ما تلاش مان این است که این عدد به سقف ۱۰ هزار برسد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تفاهم نامه با وزارت کشور گفت: این تفاهم نامه درباره پوشاک مشارکتی و در سطح کشور در نمایشگاه یازدهم مطرح شد و امیدواریم امسال محقق شود.

وی در ادامه صحبت های خود به نمایشگاه دوازدهم اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه تعداد غرفه ها از ۷۲ به عدد ۸۲ رسیده است. یعنی ۸۲ تولیدکننده در نمایشگاه حضور دارند. از این میان ۳۳ تولیدکننده در حوزه لباس زنانه، ۱۴ تولیدکننده درحوزه لباس مردانه، ۹ تولیدکننده در حوزه لباس کودک و سایر کالاها مانند کفش و زیورآلات ۱۰ تولیدکننده حضور دارند.

راکعی افزود: تعداد غرفه های مربوط به مراکز کوثر نیز ۲۴ غرفه است.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری در خاتمه با بیان اینکه تلاش داریم این نمایشگاه چهار بار در سال برگزار شود و حتی نمایشگاه دائمی داشته باشیم، گفت: تاکید ما بر چابک سازی است که با محدودسازی متفاوت است. چابک سازی به معنای استفاده از متخصصان با کار تعریف شده، قوانین درست و نبود موازی کاری است.

کد خبر 4242065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha