۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خطاب به مردم:

دستگاه اسکیمر را با دستگاه کارت خوان اشتباه نگیرند

دستگاه اسکیمر را با دستگاه کارت خوان اشتباه نگیرند

کرمانشاه- رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: مردم دستگاه اسکیمر را با دستگاه کارت خوان اشتباه نگیرند زیرا زمانی که کارت را در اختیار فروشنده قرار می دهیم کل اطلاعات کارت را کپی می کند.

سرهنگ علی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی در استان و آمار این جرایم گفت: آمار کلاهبرداری در فضای مجازی بالاتر از اشکال دیگر کلاهبرداری است و به شگردها و شیوه های مختلفی انجام می شود.

وی افزود: هر آنچه که در کلاهبرداری از فضای حقیقی و واقعی انجام می شود، به شکلهای پیچیده تری در فضای مجازی رخ می دهد.

 رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: یکی از اشکال رایج کلاهبرداری تماس با افراد است که به آنها اعلام می کنند شما برنده فلان مورد شده اید و با سوءاستفاده از سادگی افراد رمز دوم کارت آنها را دریافت و به صورت اینترنتی حساب و کارت آنها را خالی می کنند.

این مسئول با اشاره به «دستگاه اسکیمر» به عنوان یکی از روش های کلاهبرداری افراد گفت: اسکیمر دستگاهی است که در هنگام خرید افراد از مراکز خرید ممکن است مورد استفاده سارقان قرار گیرد و اطلاعات بانکی آنها را از طریق عابر بانک به دست آورده و حساب آنها را خالی کنند.

وی  بر توجه دارندگان کارت های اعتباری در زمان خرید تاکید کرد و گفت: مردم علاوه بر خرید از مراکز معتبر باید به این موضوع توجه داشته باشند و دستگاه اسکیمر را با دستگاه کارت خوان اشتباه نگیرند. در زمان خرید، سارقان اسکیمر را پشت دستگاه کارت خوان قرار می دهند و زمانی که کارت را در اختیار فروشنده قرار می دهیم کل اطلاعات ما را کپی می کند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه خوشبختانه آمار این شکل از کلاهبرداری در استان کرمانشاه خیلی بالا نیست، تاکید کرد: ما برای کشیدن کارت باید از فروشنده بخواهیم که دستگاه کارت خوان را در اختیار ما(خریدار) قرار دهد که خود خریدار کارت را بکشد و رمز را وارد کند.

وی با اشاره به فرار رسیدن ایام نوروز و افزایش خرید توسط مردم تاکید و خاطرنشان کرد: حتما خریداران در خریدهای نوروزی باید از فروشنده بخواهند، که دستگاه را در اختیار خریدار قرار دهد تا کارت بکشند و مبلغ را بپردازند و در غیراینصورت یا به صورت نقدی بپردازند و یا از خرید از فروشگاهی که از این کار امتناع می کند، صرف نظر کنند تا دچار مشکل نشوند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شهروندان گرامی می توانند در صورت مشاهده یا مواجه شدن با هرگونه کلاهبرداری به ویژه اینترنتی از طریق شماره تلفن های ۲۱۸۸۱۹۰ و ۲۱۸۸۱۹۲ تماس حاصل کرده و آن را اطلاع دهند. همچنین می توانند با شماره ۳۸۳۸۱۰۰۵ با تماس بگیرند و یا به ما به آدرس ۳۰ متری دوم- خیابان آل آقا-کوچه ۲۱۹ و یا سایت ما به آدرس www.polic.ir مراجعه کنند و سوالات یا موارد مورد نظر خود را آنجا مطرح کنند.

کد خبر 4242784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha