۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۱۹

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور:

تبلیغ های صدا و سیما گمراه کننده و اغواگرایانه است

تبلیغ های صدا و سیما گمراه کننده و اغواگرایانه است

تبریز- رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تبلیغات صدا و سیما را در معرفی کالا ها و محصولات گمراه کننده و اغواگرایانه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر یک شنبه در سومین همایش حامیان حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: واحدهای تولیدی که با اعتماد به نفس و داوطلبانه خود را در معرض ارزیابی کمیته فنی و کارشناسان کیفی قرار داده اند همه آنها به نوعی برترین هستند.

وی تبلیغات اغوا کننده را مغایر با قانون حمایت از مصرف کنندگان  دانست و افزود: ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان بر نحوه تبلیغات گمراه کننده و اغواگرایانه نظارت دارد  و متاسفانه باید گفت تبلیغات صدا و سیما در مورد تبلیغات انواع کالاها  و محصولات گمراه کننده است.

وی  با ذکر مثال هایی در این زمینه تصریح کرد: از یک طرف جامعه پزشکی مصرف انواع روغن های نباتی را به ضرر و زیان سلامتی اعلام می کنند که باعث بیماری های قلبی و عروقی می شود از سوی دیگر صدا و سیما با تبلیغات گمراه کننده این نوع محصولات را به شدت و با شور و هیجان خاصی تبلیغ می کند و در این بین مصرف کننده نمی داند کدام یک از این موضوعات درست است.

وی افزود: در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان بنا داریم از سال های آینده به دنبال برترین ها باشیم و همه باید به ذهن بسپاریم امروز بین مصرف کننده و تولید کننده  تعارضی وجود ندارد بلکه آنها لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

 نوابی  اظهار داشت: طبق فشار مقام معظم رهبری اگر ما به مصرف کننده سفارش می کنیم که کالای  ایرانی بخر باید از سوی دیگر به تولید کننده نیز فشار آوریم تا کالای خوب و با کیفیت و مرغوب تولید کند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان  برگزاری جشنواره و همایش های حمایت از مصرف کنندگان را جشن صنعت گران و کارآفرینان اعلام کرد و افزود: برگزاری این نوع جشنواره ها در جهت برقراری یک پل ارتباطی بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان یکی از اقدامات مهم و الویت دار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

مغفول ماندن ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان

وی ادامه داد: در این همایش ها و جشنواره ها بنگاه های تولیدی خوب ومرغوب در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان به مردم معرفی می شوند و در واقع به مردم اعلام می شود که از محصولات خوب و با کیفیت این تولید کنندگان استقبال کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به رشد کمی تعداد شرکت کنندگان درجشنواره ملی گفت:در جشنواره امسال  در مقایسه با اولین جشنواره ۲۵ برابر  در زمینه متقاضیان رشد داشته ایم، همچنین در زمینه منتخبین جشنواره نیز ۲۲ برابر رشد نشان داده می شود.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به مغفول ماندن ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: متاسفانه ماده ۶ قانون حمایت حقوق مصرف کنندگان مورد غفلت واقع شده بود  امسال وزیر صنعت و معدن و تجارت  ابلاغ کرده اند که در تمامی استان ها باید این ماده قانونی احیاء شده و رتبه و رنگینک همه دستگاه هایی که خدمات رسان هستند به صورت شفاف به مردم اعلام شود و اطلاعات مربوطه نیز در اختیار مردم قرار گیرد .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی شبکه ایران کالا در صدا و سیما خبر داد و افزود: با راه اندازی شبکه ایران کالا در صدا و سیما تبلیغات برای واحدهای تولید کننده ایرانی رایگان است.

نوابی با اشاره به گران شدن اجناس و کالا در ایام خاصی از سال گفت: زیبنده کشور ما نیست که در ایام خاصی از سال همچون ماه مبارک رمضان، ماه محرم، فصل بازگشایی مدارس و ایام عید نوروزی حقوق مصرف کنندگان به فراموشی سپرده شده و قیمت اجناس افزایش پیدا کند.

کد خبر 4243272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha