۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸

اخبار ضد و نقیض از توافق «عطا محمد نور» با دولت افغانستان

اخبار ضد و نقیض از توافق «عطا محمد نور» با دولت افغانستان

رسانه های افغانستان گزارش های ضد و نقیضی را از توافق رئیس حزب جمعیت اسلامی و والی برکنار شده ولایت «بلخ» این کشور با کاخ ریاست جمهوری افغانستان منتشر کردند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «محمد افضل حدید» رییس شورای ولایتی بلخ اعلام کرد که کاخ ریاست جمهوری افغانستان با «عطا محمدنور» والی برکنار شده بلخ به توافق رسیده است.

به گفته وی این توافق پس از مذاکرات طولانی «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی و رئیس دفتر ریاست جمهوری افغانستان با عطا محمد نور صورت گرفته است.

حدید افزود که این گفتگوها به نتیجه رسیده و دو طرف به توافق نهایی دست یافته اند. اما «پرویز» مدیر عطا محمد نور در گفتگو با خبرگزاری افق، این موضوع را تأیید، یا رد نکرد.

وی افزود که در این مورد بعداً جزئیات ارائه خواهد شد؛ هنوز روشن نیست که دو طرف روی چه مسائلی به توافق رسیده اند.

در همین حال، «ذبیح فطرت» دستیار والی برکنار شده بلخ و معاون سخنگوی حزب «جمعیت اسلامی» توافق با ریاست جمهوری افغانستان را رد کرد.

وی گفت که انتشار چنین گزارش‌هایی صحت ندارد و حزب جمعیت اسلامی تاکنون با ریاست جمهوری افغانستان به توافق نرسیده است.

لازم به ذکر است که تنش ها بین ریاست جمهوری افغانستان و عطامحمد نور، چند ماه قبل پس از آن آغاز شد که «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان استعفانامه نور را امضا و بجای وی، «داوود» را به عنوان والی جدید بلخ معرفی کرد.

اما نور برکناری‌اش را مشروط به پذیرش خواست‌های حزب جمعیت اسلامی عنوان کرد. وی همچنین طی چند ماه گذشته در گردهمایی‌های خود غنی را به انحصارگرایی قدرت متهم کرد.

وی گفته بود، تازمانی که حزب جمعیت اسلامی و دولت افغانستان به توافق نرسند، تا آخر عمر دولت وحدت ملی والی بلخ باقی خواهد ماند و نیز اعتراضات گسترده‌ی را در سراسر  این کشور راه‌اندازی خواهد کرد.

کد خبر 4243873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha