۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۱۵

در چهارمحال و بختیاری؛

اجرای طرح های آبخوان‌داری برای مقابله با کم آبی ضروری است

اجرای طرح های آبخوان‌داری برای مقابله با کم آبی ضروری است

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح های آبخوان‌داری و آبخیزداری برای مقابله با کم آبی در چهارمحال و بختیاری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیز داری برای مقابله با کم آبی در چهارمحال و بختیاری ضروری است، اظهار داشت: بارش ها در استان چهارمحال و بختیاری کاهش شدیدی داشته است.

 کاهش ۷۰ درصد بارش در چهارمحال و بختیاری

وی عنوان کرد: کاهش بارش در این استان نسبت به سال گذشته در برخی نقاط استان ۷۰ درصد گزارش شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باید آمادگی لازم در سال آینده برای مقابله با کم آب و خشکسالی در نقاط مختلف استان اندیشیده شود.

وی بیان کرد: باید تلاش شود که برنامه ریزی برای کاهش مصرف آب و مدیریت صحیح منابع آب استان انجام شود.

فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در این استان نهادینه شود

وی با اشاره به اینکه حفظ منابع اب در این استان ضروری است، تاکید کرد: باید فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در این استان نهادینه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر ساله در آستانه سال نو مصرف آب برای خانه تکانی در این استان افزایش می یابد، ادامه داد: باید تلاش شود که خانواده ها مصرف آب را در روز های پایانی سال کاهش دهند و در بحث خانه تکانی  در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی ادامه داد: ادارات منابع طبیعی و محیط زیست در بحث تغییر اقلیم این استان تحقیق و پژوهش انجام دهند و دلایل آن را شناسایی کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برگزاری برنامه های مرتبط با فرهنگ سازی صرفه جویی مصرف آب در  این استان مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

کد خبر 4244166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha