۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مسئولان ازانتقادات ائمه جمعه استقبال کنند/بی‌توجهی مدیران به نماز

مسئولان ازانتقادات ائمه جمعه استقبال کنند/بی‌توجهی مدیران به نماز

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: مسئولان استان از انتقادات ائمه جمعه استقبال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر چهارشنبه در نشست ائمه جمعه لرستان در سخنانی با تأکید بر اینکه وجود ائمه جمعه عالم، عامل و انقلابی برای هر جامعه‌ای بسیار مغتنم است اظهار داشت: وجود ائمه جمعه برای جامعه ارزشمند و دارای آثار و برکات فراوانی است.

مسئولان از انتقادات ائمه جمعه استقبال کنند

وی بابیان اینکه نقش ائمه جمعه، نقشی کلیدی در جامعه است عنوان کرد: هدایت معنوی جامعه بر عهده ائمه جمعه است و نماز جمعه نیز مرکز هدایت جامعه محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به چند نقش مهم و اساسی ائمه جمعه در جامعه اظهار داشت: پیگیری مطالبات مردم یکی از این نقش‌های کلیدی بوده و ائمه جمعه مردمی هستند و به‌تبع مطالبات مردم را نیز پیگیری می‌کنند.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه پیگیری مطالبات مردم از سوی ائمه جمعه موجب افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به‌نظام می‌شود گفت: ائمه جمعه در جامعه اعتماد ایجاد می‌کنند و جلوی توطئه‌های دشمنان برای سوءاستفاده از مطالبات مردم را می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا مسئولان نیز باید از انتقادات ائمه جمعه استقبال کنند و آن‌ها را حمل برجهات نگذارند گفت: نماز جمعه دشمن‌شکن است و به همین جهت بوده که مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد.

مطالبات ائمه جمعه توسط معاون استاندار پیگیری شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه به نقش ائمه جمعه در پیگیری مطالبات منویات رهبری اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه تبیین‌کننده سیاست‌های کلی نظام و مقام معظم رهبری هستند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به نقش ائمه جمعه در پیگیری شعارهای سال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شوند گفت: مسئولان باید نماز جمعه را تقویت کنند چراکه نماز جمعه جایگاه ولایت، نظام و وحدت جامعه است.

وی با اشاره به گفتمان سازی شعارهای سال مقام معظم رهبری مانند اقتصاد مقاومتی، وحدت و همدلی، روحیه انقلابی و ... از سوی ائمه جمعه گفت: امسال به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی رهبری نام‌گذاری شد و از مطالبات رهبری نیز تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد تولید، اشتغال و رفع بیکاری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر ایجاد حساسیت در این رابطه از سوی مسئولان بیان داشت: پیشنهاد خاص ما به معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان پیگیری مطالبات، انتقادات، بیانات و ... ائمه جمعه لرستان که در خطبه‌های هر هفته نماز جمعه مطرح می‌شوند است.

۶۰ درصد مدیران لرستان به مسئله نماز بی‌توجه هستند

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر ضرورت جمع‌بندی این مطالب از سوی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و پیگیری آن‌ها از طریق مسئولان مختلف استان گفت: باید پیگیر مطالبات ائمه جمعه در راستای منویات مقام معظم رهبری باشیم در غیر این صورت در جامعه شکاف و فاصله ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در خنثی کردن فتنه‌ها، توطئه‌های دشمنان و ایجاد خطر از سوی دشمنان برای اسلام و ... گفت: ما همواره شاهد حضور مردم درصحنه‌های انقلاب اسلامی هستیم و اگر حضور مردم درصحنه، حمایت و پشتیبانی مردم نباشد نمی‌توان کاری از پیش برد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به عدم توجه مدیران لرستان به مسئله نماز که از سوی رئیس ستاد اقامه نماز مطرح‌شده است گفت: بر اساس اعلام رئیس ستاد اقامه نماز استان ۶۰ درصد از مدیران استان نسبت به مسئله نماز در ادارات بی‌توجه هستند و به‌طور حتم این بی‌توجهی نسبت به نماز جمعه بیشتر از ۶۰ درصد است.

ائمه جمعه لرستان همراه دولت هستند

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه این آمار برای استان یک زنگ خطر محسوب می‌شود گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب معنویت، دین و نماز جمعه بوده است و مسئولان ما نیز دین‌دار هستند و در این راستا باید شعائر دین در جامعه و استان حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه لرستان عالم، عامل، انقلابی، دلسوز و همراه هستند ادامه داد: ائمه جمعه استان در تمام برنامه‌ها و جلسات دولت حضور پیدا می‌کنند و مسئولان باید این نعمت را قدر بدانند و از آن استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه سیاست من در استان این بوده که در تمام جلسات استاندار، مدیرکل اطلاعات و ... حضور پیدا کنند ادامه داد: در این راستا نیز مسئولان دولتی استان نیز باید از ظرفیت ائمه جمعه استفاده کنند.

کد خبر 4245974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha