۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۳۱

استاندار کرمان:

۳۷۱۸ حلقه چاه در کرمان به کنتور هوشمند مجهز شده است

۳۷۱۸ حلقه چاه در کرمان به کنتور هوشمند مجهز شده است

کرمان - استاندار کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب گفت: سه هزار و ۷۱۸ حلقه چاه در استان کرمان به کنتور هوشمند مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم‌حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر و امید ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از رشد ۲۳ درصدی کشت‌های گلخانه‌ای در استان خبر داد و افزود: تغییر اگوی کشت در راستای بهره‌وری بهتر از آب موجود در استان ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

رزم حسینی تصریح کرد: کشت‌ دانه‌های روغنی در دولت یازدهم ۸۳۱ درصد رشد داشته است، ضمن اینکه شاهد افزایش ۷۳ درصدی تولید بذر در استان بوده‌ایم.

وی نصب کنتور هوشمند و تجهیز چاه‌ها را در جلوگیری از هدررفت آب و مصرف بهینه آن موثر دانست و گفت: در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم، ۲۸۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز بود که این تعداد در حال حاضر به سه هزار و ۷۱۸ حلقه چاه رسیده است.

رزم‌حسینی اظهارداشت: از سال ۹۳ تاکنون بیش از چهار هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم انجام شده در راستای طرح همیاران آب، خاموشی چاه‌های کشاورزی بود، افزود: در سال ۹۴ – ۹۵، ۷۲ میلیون مترمکعب بیلان آب را بهبود بخشیدیم و این به معنای ایجاد یک انقلاب در بحث آب است.  

کد خبر 4247316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha