۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۴۶

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی:

۱۴۰۰تن میوه شب عید در انبارهای مرکزی ذخیره شد/ توزیع از ۲۵ اسفند

۱۴۰۰تن میوه شب عید در انبارهای مرکزی ذخیره شد/ توزیع از ۲۵ اسفند

اراک- مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: یک هزار و ۴۰۰ تن میوه شب عید به استان مرکزی وارد و در انبارها ذخیره سازی شده که بیش از ۹۰درصد از میوه خریداری شده استان برای شب عید است.

محمود نعمتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت خرید میوه شب عید و نوروز در استان مرکزی اظهار داشت: یک هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب به عنوان میوه شب عید برای استان مرکزی خریداری و بیش از ۹۰ درصد این محصولات به انبارهای استان انتقال داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر میوه های خریداری شده برای استان مرکزی آماده توزیع برای مصرف کنندگان است اما درحال جانمایی برای محل های مناسب توزیع هستیم، البته جانمایی های انجام شده در شهرستان اراک براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، در همان مکان های سال گذشته تعیین شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: مسئولیت توزیع میوه های خریداری شده در سطح استان مرکزی بر عهده سازمان تعاون روستایی قرار دارد و البته خریداری این میوه ها نیز توسط این سازمان به انجام رسیده است.

نعمتی تصریح کرد: قیمت گذاری میوه ها برای توزیع در بازار و زمان توزیع هنوز نرسیده است و قیمت نهایی در روزهای آتی و به نزدیک به پایان سال تعیین می شود تا از چگونگی بازار میوه شب عید آمار کاملی به دست آوریم و بتوانیم قیمتی را اعلام کنیم که بازار را تنظیم و کنترل کند.

وی ادامه داد: توزیع میوه شب عید از تاریخ ۲۵ اسفند ماه به بعد صورت می گیرد و قیمت خرید مبنای قیمت فروش این میوه ها نیست، بلکه قیمت روز بازار مبنای عرضه این میوه ها است، حتی امکان دارد قیمت روز بازار از قیمت خرید اولیه این میوه ها نیز پایین تر باشد.

نعمتی عنوان کرد: در راستای تعیین قیمت خرید این میوه ها سیاست حمایت از تولیدکنندگان نیز در دستورکار قرار دارد و دولت از عرضه میوه شب عید دو هدف حمایت از تولید کننده در زمان برداشت و حمایت از مصرف کننده در شب عید را دنبال می کند و به این سبب قیمت خرید نمی تواند مشخص کننده قیمت عرضه باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی بیان کرد: پرتقال خریداری شده به منظور تامین میوه شب عید استان از شمال کشور و سیب قابل توزیع نیز از سمیرم خریداری شده است.

کد خبر 4247527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha