۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲

ترامپ در جمع هوادارانش اعلام کرد؛

مذاکرات با کره شمالی می تواند به بزرگترین توافق جهان منجر شود

مذاکرات با کره شمالی می تواند به بزرگترین توافق جهان منجر شود

دونالد ترامپ در جمع هواداران خود در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد این احتمال وجود دارد که مذاکرات با کره شمالی با شکست مواجه شود یا اینکه به بزرگترین توافق جهان منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در جمع هواداران خود در ایالت پنسیلوانیا در خصوص مذاکرات پیش رو میان آمریکا و کره شمالی گفت ممکن است این مذاکرات با شکست مواجه شود یا اینکه به بزرگترین توافق جهان منجر شود.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: فکر می کنم آنها به دنبال صلح هستند و وقت این مسأله فرا رسیده است. وی همچنین از آنچه خویشتن داری پیونگ یانگ توصیف کرده استقبال کرد و گفت مطمئن است که کره شمالی تا زمان دیدار تاریخی که قرار است بین او و بین «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برگزار شود هیچ آزمایش موشکی نخواهد کرد.

ترامپ در سخنرانی که در خارج از شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا برگزار شده بود تأکید کرد که به اعتقاد او مسائل درباره کره شمالی به خوبی پیش می رود و معتقد است که پیروزی مهمی حاصل خواهد شد. 

وی همچنین به بلند شدن صدای اعتراض هوادارانش به رهبر کره شمالی واکنش نشان داد و از آنها خواست تا زمانی که دیدار مورد نظر صورت نگرفته به رهبر کره شمالی اعتراض نکنند. ترامپ همچنین تأکید کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیش از او بزرگترین مشکل آمریکا را کره شمالی توصیف کرده بود و با انتقاد از سیاست رؤسای جمهوری پیش از خود در قبال کره شمالی افزود: باید مشکل کره شمالی ۳۰ سال پیش حل می شد نه حالا.

روز پنجشنبه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از وی دعوت کرد تا شخصاً با یکدیگر دیدار کنند؛ دعوتی که ترامپ به آن پاسخ مثبت داد. این احتمال وجود دارد که رئیس جمهوری آمریکا تا ماه مه با رهبر کره شمالی دیدار کند.

ترامپ ضمن تمجید از عملکرد دولت خود و فعالیت هایی که برای اشتغالزایی در آمریکا انجام داده است به روزهای انتخابات و نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم اشاره کرد و مدعی شد که او ۵۲ درصد از رأی زنان آمریکایی را از آن خود کرده است و گفت این درصد در رقابت با یک نامزد ریاست جمهوری زن کار آسانی نبوده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ ۵۲ درصد از آراء زنان سفید پوست را از آن خود کرده در حالی که هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با  ۵۴ درصد اکثریت آراء زنان آمریکایی را از آن خود کرده بود.

کد خبر 4248692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha