۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۲۴

نماینده مردم کرمان و راور:

کرمان در آستانه جهش بزرگ اقتصادی است

کرمان در آستانه جهش بزرگ اقتصادی است

کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان در آستانه جهش بزرگ اقتصادی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی ظهر پنجشنبه در شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: با توجه به داشتن استاندار فعال و پر تلاش در استان، نگاه و ادبیات ما در استان توسعه ای است و تلاش می کنیم که بتوانیم خروجی کار را بر اساس یک نتیجه مثبت ارزیابی کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات این است که روش اجرا پروژه ها بر اساس آئین نامه های قدیم اما شرایط کنونی متفاوت از گذشته است.

پورابراهیمی  با اشاره به اینکه رشد ما از متوسط کشوری بیشتر است، عنوان کرد: استان کرمان در آستانه جهش های بزرگ اقتصادی قرار گرفته است و پیش بینی متوسط رشد اقتصادی کشور هشت درصد اما این آمار در استان کرمان ۸.۵ درصد است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود که در سال آینده با راه اندازی واحدهای فولادی سه میلیون تن واردات ذغال سنگ داشته باشیم و این در حالی است که استان کرمان بزرگترین معادن ذغال سنگ کشور را به خود اختصاص داده اس  و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال جاری تراز بازرگانی کشور خوب نبوده و شرایط مطلوب نیست .

پور ابراهیمی عنوان کرد: موضوعات مربوط به بهره وری از شاخص های اصلی ماست که از ظرفیت های بزرگی مانند ذغالسنگ و دیگر منابع استفاده کنیم .

 وی  با اشاره به اینکه کرمان یکی از استان هایی است که محور توسعه صادرات در کشور بشمار می رود، ابراز داشت: یک  خبر خوب این است که تا سقف هزار میلیارد تومان منابع برای صادرات اختصاص یافته است.

پورابراهیمی تاکید کرد:  استان کرمان استانی ویژه در حوزه صادرات است و اگر زیرساخت های لازم بیش از پیش فراهم شود اتفاقات بزرگی در استان رخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون  اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه  استان کرمان باید مطالبه گر اصلی برای توسعه صادرات باشد، بیان داشت: در سال جدید منابع حمایت از صادرات در کشور پایدار و قطعی است.

کد خبر 4252800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha