ناآرامی ها در بحرین در هفتمین سالگرد هجوم به میدان اللؤلؤه

ناآرامی ها در بحرین در هفتمین سالگرد هجوم به میدان اللؤلؤه

ناآرامی ها در بحرین در هفتمین سالگرد هجوم به میدان اللؤلؤه و لشکرکشی خونین نیروهای سپر جزیره به بحرین به سرکردگی عربستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مردم بحرین طی دو روز گذشته در هفتمین سالگرد لشکرکشی نیروهای «سپر جزیره» به بحرین و کشتار مردم در جزیره ستره و میدان اللؤلؤه در مناطق مختلفی اقدام به تظاهرات کرده و به فعالیت های اعتراض آمیز مختلفی از جمله بر افروختن آتش، لگدمال کردن اسامی آل سعود و آل خلیفه، تعطیلی مغازه ها و اماکن تجاری و حضور بر مزار شهدا پرداختند. این فعالیت ها که تاکنون ادامه دارد با واکنش و سرکوب شدید نیروهای امنیتی بحرین مواجه شده هست.

نیروهای سپر جزیره متشکل از ارتش کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس به سرکردگی عربستان در ۱۴ مارس ۲۰۱۱ (۲۳ اسفند ۱۳۸۹) برای سرکوب مردم به بحرین لشکرکشی کردند که این لشکرکشی با اعلام حکومت نظامی و شرایط اضطراری با همراهی ارتش بحرین به کشتار در جزیره ستره بحرین (در ۱۵ مارس/۲۴ اسفند) و هجوم وحشیانه به میدان اللؤلؤه در (۱۶ مارس/۲۵ اسفند) و به شهادت رسیدن، زخمی شدن و بازداشت صدها تن از مردم انجامید.

در پی این فجایع آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در خطبه ای تاریخی در نماز جمعه منطقه الدراز (۱۸ مارس) به شدت به این اقدامات اعتراض نموده و این لشکرکشی را مایه خفت عرب و مسلمان خواند و گفت شایسته است این لشکرکشی ها به غزه و برای نجات مردم فلسطین انجام شود و نه علیه مردم بحرین که به طور مسالمت آمیز خواسته هایی جهت اصلاح کشورشان دارند. شیخ عیسی قاسم در این خطبه بر استمرار حرکت مردم و پافشاری بر خواسته ها تاکید کرده و گفت که علیرغم این فجایع و خشونت ها ملت بحرین عقب نشینی نخواهد کرد. 

این حضور نظامی مداخله گرانه در بحرین همچنان تاکنون ادامه دارد و به گفته تحلیلگران، بحرین را به اشغال نظامی و سیاسی عربستان در آورده است‌.

مردم بحرین در تظاهرات های دو روز گذشته که تاکنون ادامه دارد ضمن گرامی داشتن یاد شهدا با حمل تصاویری از آنها و آیت الله شیخ عیسی قاسم، شعارهایی علیه آل سعود و آل خلیفه سر دادند. این تظاهرات ها توسط نیروهای امنیتی بحرین با شلیک گاز اشک آور و تفنگ های ساچمه‌ای به شدت سرکوب شدند.

کد خبر 4253167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha