۴ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۲۹

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان:

بخش خصوصی محور توسعه گردشگری است/آمادگی زیرساخت ها در استان سمنان

بخش خصوصی محور توسعه گردشگری است/آمادگی زیرساخت ها در استان سمنان

سمنان - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه به دنبال تغییر استان از معبر به مقصد هستیم، گفت: بخش خصوصی راه نجات و توسعه گردشگری است.

محمد جهانشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با توجه به منابع متنوع استان سمنان در حوزه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی برای تبدیل آن‌ها به محصولات باید فرایندی را طی کنیم که بخش عمده‌ای از آن تحت تاثیر سرمایه‌گذاری‌ها است، ابراز داشت: سال ۹۷ تلاش برای برنامه‌ریزی بر اساس حضور سرمایه‌گذاران بیشتر در ایجاد فضاهای خدماتی، تأسیسات گردشگری و همچنین ارتقای مسیرهای گردشگری در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی بابیان اینکه سهم راه‌آهن در توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت است، افزود: برای نخستین بار در کشور قطار بومگردی تهران-بیابانک طی فروردین ۹۷ راه‌اندازی می‌شود.

جهانشاهی بیان کرد: با تکیه‌بر ظرفیت های استان در حوزه بومگردی در کنار جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی می‌توانیم به سمت توسعه گردشگری با استفاده از خط راه‌آهن گام برداریم که با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی این امر می‌تواند به همه استان توسعه پیدا کند.

اقامت ۶۰ هزار گردشگر طی دو روز در استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه طی نوروز سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر گردشگر از این استان بازدید کردند، ابراز داشت: با توجه به عبور سالانه میلیون‌ها مسافر از استان برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای افزایش ماندگاری گردشگران خواهد بود و بر همین اساس به افرادی که از ۲۸ اسفند لغایت ۲۸ فروردین دریکی از واحدهای اقامتی استان اقامت کنند به قید قرعه یک دستگاه خودرو اهدا می‌شود.

جهانشاهی در ادامه تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی سوغات و اجرای مراسم آیینی علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی سرعت گذر از استان سمنان را نیز کاهش می‌دهد بنابراین به دنبال ایجاد توقفگاه‌هایی مانند بازارچه‌های عرضه صنایع‌دستی هستیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال شاهد افزایش میزان اقامت در استان سمنان باشیم اما تا پایان هفته اول نمی‌توان درباره آن اظهار نظر روشنی داشت اما با توجه به آغاز سفرهای نوروزی از بیست و هشتم اسفندماه، در مجموع و تا دوم فرودین، ۶۰ هزار مسافر، مهمان مردم استان بودند.

اجرای برنامه های گردشگری بین المللی در دستور کار

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری شهرهایی نظیر بسطام و مهدی‌شهر هستند، ابراز داشت: با توجه به اینکه رویکرد سازمان میراث فرهنگی کشور ایجاد مقاصد جدید گردشگری است، استان سمنان با داشتن ظرفت ها و منابع بسیار می‌تواند یکی از این مقاصد تعریف شود که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم نقش ویژه دو شهرها نمونه گردشگری بسطام و شهمیرزاد را تعریف کنیم.

جهانشاهی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها و ابزارهایی که می‌تواند در بحث توسعه گردشگری موثر باشد رویدادها است لذا تک‌تک میراث معنوی ثبت‌شده استان در فهرست آثار ملی می تواند به عنوان یک محصول فرهنگی گردشگری قلمداد شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ اجرای رویدادهای مذهبی و فرهنگی در قالب جشنواره‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد که با توجه به هدف‌گذاری سمنان ۱۴۰۰ در تلاش هستیم تا برنامه‌هایی در سطح بین المللی را برای معرفی استان و میراث معنوی اجرا کنیم.

فعالیت پنج هزار صنعتگر صنایع دستی در استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه پنج هزار نفر صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی استان فعالیت دارند، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار نفر بیمه هستند.

جهانشاهی درباره دیگر اقدام صورت گرفته برای ترویج گردشگری، تاکید کرد: برای نخستین بار استارت آپ های گردشگری استان سمنان در شاهرود برگزار شد که ۸۵ نفر در این پیش رویداد شرکت کردند تا فرصت‌های گردشگری و کارآفرینی در این حوزه را به بهترین نحو معرفی کنند.

وی افزود: امیدواریم در دل این رویدادها بتوانیم اتفاقات خلاقانه را برای توسعه گردشگری استان سمنان رقم زده و شاهد افزایش رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

کد خبر 4257228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha