۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸

استاندار مازندران تاکید کرد:

لزوم بهره گیری از ظرفیت های ریلی در صنعت گردشگری

لزوم بهره گیری از ظرفیت های ریلی در صنعت گردشگری

ساری- استاندار مازندران استفاده از ظرفیت های ریلی را در صنعت گردشگری استان خواستار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای استان، بهار طبیعت را فرصتی برای تحول در زمینه رشد خواند و افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از دغدغه های مردم کم کرده و به جریان سازندگی و توسعه شتاب بیشتری دهیم.

وی به همگرایی و هم افزایی بیشتر در تمامی زمینه ها اشاره کردو مازندران را استانی گردشگر پذیر دانست و  ادامه داد: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از شش میلیون مسافر  شب اقامت در مازندران ثبت شده است.

استاندار مازندران بهره برداری همه جانبه از حضور مسافران را  خواستار شد و گفت: با آنالیز کردن حجم و کیفیت سفرها می توان زیر ساخت های مختلف را در این زمینه ارتقاء داد تا در دور سفرهای تابستان گردشگران تفاوت را به سمت مثبت ملاحظه کنند.

 اسلامی با بیان اینکه باید مسیر گردشگری را به سمت استفاده از ظرفیت های ریلی سوق داد ، تصریح کرد:  پروژه راه آهن سریع السیر و آزاد راه ساحلی به همراه آزاد راه تهران- شمال  از طرح هایی است که می تواند در جذب گردشگر رشد خوبی را ایجاد کرده و از حیث اقتصادی بهره وری خوبی داشته باشد.

اسلامی به سفر اخیر وزیر نیرو به مازندران اشاره کرد و افزود: گلوگاه ترافیکی سوادکوه در طرح های اخیر اصلاح و بهره برداری شد و به همراه دیگر محورها به روان شدن حجم ترافیک در ایام نوروز کمک کرده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه توجه به نرخ رشد در آینده تصور درستی از برنامه ها ارائه می دهد  یادآور شد:برای ایجاد ۵۴ دهکده توریستی –گردشگری که جزو مصوبات دولت است با جذب سرمایه گذار و هدایت آن می توان در رونق این بخش قدم های خوبی برداشت.

اسلامی ایجاد بازارچه های بومی – محلی را برای ارائه محصولات روستایی  امری مثبت خواند و  افزود : این بازارچه ها برای حمایت از کالاهای ایرانی به صورت دائمی تدارک دیده شوند و برای برند سازی این محصولات تلاش ویژه ای صورت گیرد.

وی  توجه به کسب و کار های جدید را راه حل مناسبی برای اشتغال فراگیر دانست و خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه کارا و استفاده از تسهیلات اشتغالزایی از اقداماتی است که دولت برای حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال فراهم آورده است.

کد خبر 4258637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha