۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰

پس از یک ماه تاخیر صورت گرفت؛

آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی

آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی

رزمایش نظامی مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی پس از یک ماه تاخیر، از امروز (یکشنبه) آغاز می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اردو وان» رزمایش مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی پس از یک ماه تاخیر، امروز (یکشنبه) آغاز می شود.

این رزمایش به دلیل بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ و همچنین کمک برای ایجاد فضای مناسب جهت ازسرگیری مذاکرات مجدد بین دوکره به مدت یک ماه به تعویق افتاده بود.

در این رزمایش یک ماهه که «فول ایگل» (Foal Eagle) نام دارد، ترکیبی از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و نیروهای عملیات ویژه شرکت می‌کنند.

یکی از مقامات پنتاگون اعلام کرد که در این رزمایش مشترک نظامی، ۲۳ هزار و ۷۰۰ نیروی آمریکایی و ۳۰۰ هزار نیرو از کره جنوبی شرکت خواهند کرد.

افزون بر این مقامات نظامی در سئول تاکید کردند که این رزمایش در مقایسه با رزمایش های سال گذشته، در سطح وسیع تری برگزار نخواهد شد.

لازم به ذکر است که رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی تحت عنوان «Key Resolve» و «Foal Eagle» هر سال حدود ماه مارس آغاز می شوند ولی در سال جاری تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ به تاخیر افتادند.

گفتنی است که این رزمایش مشترک نظامی تقریبا یک ماه پیش از نشست میان مقامات دو کره که در ۲۷ آوریل برگزار می شود، آغاز شده است. پیش‌بینی می شود «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی و «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی در این نشست درباره خلع تسلیحات هسته‌ای شبه جزیره کره و همچنین بهبود روابط دو جانبه صحبت کنند.

کد خبر 4261095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha