۱۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

شهروندان قزوینی ظروف یکبار مصرف را در طبیعت رها نکنند

شهروندان قزوینی ظروف یکبار مصرف را در طبیعت رها نکنند

قزوین- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت:شهروندان قزوینی از بردن ظروف یکبار مصرف به طبیعت در روز طبیعت خودداری کنند و تا حد ممکن اضافه مواد غذایی و زباله های خود را در طبیعت رها نکنند.

سیاوش شمسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته با هدف جلوگیری از رهاسازی زباله ها و ظروف یکبار مصرف در سطح محیط زیست استان حدود چهار هزار پلاستیک جمع آوری زباله توسط اکیپ های محیط زیست در اختیار شهروندان و مسافران قرار گرفت و در سال جاری نیز این برنامه با قوت خود اجرا می شود.

وی افزود:شهروندان می توانند در روز سیزده بدر با همراه داشتن کیسه های زباله و حتی اهدای آنها به دیگران از رها سازی زباله در طبیعت جلوگیری کنند.

وی ادامه داد:آیین سنتی سیزده بدر نزد ایرانیان باستان روزی برای گرامیداشت و پاکیزگی طبیعت و زیست بوم مقدس انسانها بوده است اما امروزه به روز ویرانی و تخریب طبیعت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه لذت بردن از دامان طبیعت به حفاظت از آن بستگی دارد گفت: امیدواریم شهروندان در این روز از بردن ظروف یکبار مصرف و مواد آتش زا به دامان طبیعت خودداری کرده و از شکستن شاخ و برگ درختان و آتش زدن بوته ها در روز طبیعت بپرهیزند.

استان قزوین بیش از ۲۸ هزار هکتار مناطق رویش گاهی و ۸۵۳ هزارهکتار مرتع دارد که به دلیل خشکی و کم آبی در معرض آتش سوزی قرار دارند.

کد خبر 4261485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha