۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹

عراق توافق برای استقرار نیروهای پیشمرگه در کرکوک را تکذیب کرد

عراق توافق برای استقرار نیروهای پیشمرگه در کرکوک را تکذیب کرد

بعد از آنکه یک مسئول نظامی در پیشمرگه مدعی شده بود که پیشنهادی در خصوص استقرار نیروهای پیشمرگه در کرکوک به بغداد ارائه شده است، مسئولان عراقی این ادعا را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، «معن السعدی» فرمانده یگان دوم نیروهای مبارزه با تروریسم وجود توافقی با ائتلاف آمریکایی ضد داعش برای استقرار نیروهای پیشمرگه در کرکوک را تکذیب کرد.

علاوه بر آن «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق اخبار منتشر شده در خصوص میانجیگری و درخواست وزیر کشور عراق نزد «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور به منظور موافقت برای استقرار نیروهای پیشمرگه در کرکوک را تکذیب کرده است.

این در حالی است که پیشتر «جمال امینکی» رئیس ستاد کل نیروهای پیشمرگه مدعی شده بود که ائتلاف آمریکایی ضد داعش به بغداد پیشنهاد داده تا نیروهای پیشمرگه بار دیگر در مناطقی در کرکوک استقرار پیدا کنند.

وی گفته بود بر اساس گفته ها قرار است که نیروهای مشترکی از پیشمرگه و نیروهای مسلح عراقی مانند پیش از اوضاع سال ۲۰۱۴ در کرکوک مستقر شوند و قرار است اربیل و بغداد این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

کرکوک یکی از مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد است و بعد از برگزاری همه پرسی غیر قانونی اقلیم کردستان عراق در سال ۲۰۱۷، نخست وزیر عراق دستور داده بود که کنترل و اداره نظامی این مناطق بر اساس قانون اساسی برعهده نیروهای مسلح عراقی باشد و به همین دلیل نیروهای پیشمرگه بعد از حضور نیروهای مسلح عراقی، کرکوک را ترک کرده بودند.

کد خبر 4262962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha