۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

برنامه ریزی عملیاتی جدی برای کاهش مصرف آب در دستور کار قرار گیرد

برنامه ریزی عملیاتی جدی برای کاهش مصرف آب در دستور کار قرار گیرد

خنداب- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: برنامه ریزی عملیاتی جدی برای کاهش مصرف آب در کشور باید از سوی مدیران مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر جلب مشارکت مردم بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خنداب اظهار داشت: همه ما بایستی تلاش کنیم تا دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی حفظ شود و این کار سختی است و نیاز به همت و عزم جدی دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: طی چهار دهه گذشته اقدامات بسیار در کشور انجام شده اما ما راه طولانی در پیش داریم که نباید از آن غافل شویم و در حوزه های مختلف باید رشد و پیشرفت داشته باشیم.

کریمی بیان کرد: طی این سال ها زیرساخت های لازم در کشور به خوبی در عرصه های مختلف فراهم شده و امروز باید تلاش های ما عمدتا به حوزه های نرم افزاری و کیفیت بخشی معطوف باشد.

وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر باید جلب مشارکت مردمی به صورت فعال در موارد مختلف دنبال شود تا کیفیت خدمات را افزایش دهیم و در واقع نیازمند مدیریت کیفی در امور هستیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: امروز مهمترین چالش کشور حوزه اقتصادی است و رفع این دغدغه ها قطعا اقتدار ملی ما را بسیار افزایش خواهد داد، یکی از این عرصه ها که موردتاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته، تولید داخلی است.

کریمی ادامه داد: بایستی میزان تولیدات در کشور افزایش یابد و تولید داخلی رونق گیرد، این موضوع بسیار مهمی است که در حوزه های مختلف نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با اشاره به شهرستان خنداب عنوان کرد: عمده اقتصاد شهرستان خنداب در حوزه کشاورزی است، در این بخش در خنداب با مشکلاتی مواجه هستیم که اجازه نمی دهد میزان تولید افزایش یابد و همچنین زنجیره تولید و صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان ایجاد شود، اگر این امکان مهیا گردد، درآمد و ارزش افزوده بسیار ایجاد می کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اضافه کرد: افزایش بهره وری نیز به عنوان عامل افزایش تولید و درآمدزایی می تواند ثروت بسیاری را به ویژه در بخش کشاورزی خنداب ایجاد کند.

کریمی با اشاره به ضرورت عملکرد مطلوب مدیران در راستای حمایت از تولیدکنندگان، گفت: لازم است که همه مدیران در خدمت تولید داخلی باشند و هیچ مدیری در ساختار سازمانی خود نباید اجازه دهد که سنگی پیش پای تولیدکننده قرار گیرد، روندهای اداری این حوزه بایستی تسهیل و تسریع شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع کمبود بارش و خشکسالی در کشور و استان افزود: همه ما باید این شرایط بحرانی را درک کرده و وضعیت را برای مردم تبیین کنیم، در حقیقت رفتارهای مصرفی ما باید دچار تغییر و تحول شود، به ویژه در بخش کشاورزی که حجم زیادی از مصرف آب را به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: ازسوی دیگر مشکل کمبود آب و کاهش ذخایر سدها در زمینه تولید برق نیز مساله ایجاد می کند، بنابراین دامنه تاثیرات آن گسترده است، بایستی این شرایط را مدیریت کنیم و وضعیت فعلی در مصرف، نمی تواند ادامه پیدا کند.

کریمی خاطرنشان ساخت: برنامه ریزی برای کاهش حجم مصرف، هنر مدیران است که باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و تدابیر مختلف در این حوزه اندیشیده شود که البته این مهم بدون مشارکت مردم میسر نخواهد بود.

کد خبر 4263766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha