۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۰۴

فرمانده انتظامی پلدختر:

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جرحی در پلدختر/ ۳ محموله قاچاق کشف شد

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جرحی در پلدختر/ ۳ محموله قاچاق کشف شد

پلدختر- فرمانده انتظامی پلدختر از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جرحی در جاده‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ صفر عبدالوند در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد امنیت جاده‌ای و کاهش سرقت در ایام نوروز در این شهرستان موفقیتی است که جای تبریک به مردم و خبرنگاران دارد که روزانه پیام‌های پیشگیری از تصادفات را منعکس می‌کردند.

کشف ۳ محموله کالای قاچاق

وی افزود: همچنین پلیس در این ایام موفق به کشف سه محموله کالای قاچاق به ارزش ریالی ۳۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال شد که تحویل تعزیرات و گمرک استان شدند.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: در ایام نوروز ۴۷ دستگاه موتورسیکلت فاقد مدارک و پلاک که خود یکی از مؤلفه‌های تصادفات به شمار می‌رود توقیف و جمع‌آوری و همچنین۴۴ دستگاه خودرو بیشتر به خاطر تخلفات یا دستور توقیف، متوقف شدند و در پارکینگ نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در ایام نوروز هزار و ۵۰۳ مورد تماس با فوریت‌های پلیسی تماس حاصل شد و ۳۲ درصد نزاع و درگیری کاهش پیداکرده و هیچ‌گونه تصادفی در جاده‌های مواصلاتی برون و درون‌شهری رخ نداده که جا دارد این را به مردم و مسافران تبریک گفت زیرا این امر به همکاری، قانونمندی و رعایت قانون توسط مردم اتفاق افتاده است.

سرهنگ عبد الوند خاطرنشان کرد: تصادفات جرحی برون‌شهری در ایام نوروز ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان پلدختر کاهش‌یافته اما درون‌شهری به خاطر این‌که امسال سه مورد اتفاق افتاده و سال گذشته یک مورد بوده ۱۰۰ درصد افزایش‌یافته است.

تعامل مطلوب پلیس و رسانه در پلدختر

وی افزود :شهرستان پلدختر به لحاظ این‌که بیش از ۱۰۰ کیلومتر آزادراه پل زال در حوزه استحفاظی خود دارد و همچنین جاده قدیم پلدختر - اندیمشک و پلدختر - خرم‌آباد که مسیری پرحادثه است نسبت به سایر شهرهای استان متفاوت باشد اما بااین‌وجود خوشبختانه با حضور کارکنان نیروی انتظامی و پلیس و همکاری و رعایت مردم این موفقیت‌ها در تعطیلات نوروز کسب‌شده است.

فرمانده انتظامی پلدخترگفت : خوشبختانه در ایام نوروز هیچ موردی از سرقت‌های بانک، طلافروشی  موتورسیکلت، کیف‌قاپی، جیب‌بری و سرقت مغازه در حوزه شهرستان اتفاق نیفتاده و امید است بتوان با حمایت رسانه‌ها در استان و شاید در کشور ارتباط و تعامل بین نیروی انتظامی و آن‌ها زبانزد است در ادامه کار نیز موفق عمل کرد.

وی یکی از دلایل موفقیت‌های نیروی انتظامی را تعامل و همکاری با رسانه‌های شهرستان دانست و افزود : نیروی انتظامی در این شهرستان از این نعمت برخوردار است و خوشبختانه پیام‌های آموزشی هرروز از سوی نیروی انتظامی از طریق رسانه‌ها اطلاع و منعکس می‌شد.

سرهنگ عبد الوند خاطرنشان کرد: این امر نویدی برای مردم بود که موجب می‌شد افراد نواقص موجود در وسیله نقلیه و منزل خود را برطرف کنند که اتفاق ناگواری رخ ندهد.

سرقت منزل در شهرستان نداشتیم

وی افزود: باوجوداینکه شاید شهرستان پلدختر امسال  در ایام نوروز بیشترین مسافران را پذیرا بوده اما به دلیل وجود ایستگاه‌های نوروزی در ورودی شهرهای پلدختر و معمولان و گشت‌ها در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها هیچ‌یک از مسافران نوروزی برای پیگیری ایجاد مزاحمت و یا مشکلی به نیروی انتظامی مراجعه نکرده است.

سرهنگ عبدالوند تصریح کرد: در ۱۳ فروردین‌ماه جاری که حضور مردم در طبیعت بی‌نظیر بود بیشترین جمعیت در «بادامک» بود که حضور پلیس‌راه و واحدهای گشتی موجب شد هیچ تصادف، ناامنی و سرقتی رخ ندهد و مردم در کمال آرامش و امنیت به تفریح و مسافرت خود بپردازند.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: امسال در تعطیلات نوروزی هیچ‌گونه سرقت منزل در شهر پلدختر رخ نداده که جا دارد از زحمات اصحاب رسانه، شورای تأمین و در رأس مردم به خاطر این موفقیت تقدیر کرد.

کد خبر 4263980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha