۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۱۲

رئیس شورای شهرگلستان:

استیضاح شهردار در برهه کنونی به صلاح گلستان نیست

استیضاح شهردار در برهه کنونی به صلاح گلستان نیست

بهارستان- رئیس شورای شهرگلستان گفت: استیضاح شهردار در برهه کنونی به صلاح گلستان نیست.

عباس جهانتاب در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص احتمال استیضاح شهردار گلستان اظهار داشت: با توجه به اینکه مقوله استیضاح در هر شهری از فاکتورهای  بی ثباتی مدیریت شهری محسوب می شود بعید می دانم که اعضای شورای شهر برنامه ای برای استیضاح و طرح سوال از شهردار داشته باشند و اساسا حالا که فقط ۶ ماه از آغاز دوره جدید مدیریت شهری گذشته اصلا به صلاح شهر نیست هیچ عاقلی آخرین کار را اول انجام نمی دهد.

جهانتاب با اشاره به اینکه پیش تر نیز درباره برخی مشکلات و کاستی ها در مسیر اداره شهر سخن گفته ایم و این بار نیز همان موارد را باید بازگو می کنیم گفت: با برخی مشکلات و کاستی ها موجود در شهر موافق تغییر در و مدیریت شهری نیستم و باید مجموعه مدیریت شهری به کمک شورا فکری به حال اصلاح برخی مسایل کند، اما این نشانه استیضاح نیست و نباید هم باشد چرا که دیده ایم که طی ۶ ماه گذشته چقدر تحولات خوبی در شهر ایجاد شده است.

وی که هم اکنون دومین دوره عضویت شورای شهر را پشت سرمی گذارد از تجربه تلخ مدیریت بی ثبات شهری به عنوان پاشنه آشیل پنج دوره شورای شهر یاد کرد و با صراحت گفت که مشارکت در مسیری که بخواهد ریشه های عمران و آبادانی شهر را بزند خدمت به مردم نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرگلستان در بخش دیگری از این گفتگو، به زمان صدور حکم شهرداری علیرضا عرب اشاره کرد و گفت: هنوز این حکم ۳ ماهه نشده است و با احتساب دوره سرپرستی به ۶ ماه می رسد و هیچ مدیری در این زمان کوتاه نمی تواند معجزه کند با این وجود همه شاهد بودیم که شهر گلستان مسیر پر شتایی در حوزهای مختلف شهر بصورت یکسان در نقاط مختلف شهر شروع کرد.

جهانتاب در ادامه سلیقه های متعدد موجود در شورای شهر را نیز ارزشمند دانست و بیان داشت: با وجود این تنوع سلیقه و دیدگاه نباید زمینه را برای بی ثباتی مدیریت و ایجاد حواشی فراهم کرد.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهرگلستان در پایان با تاکید بر اینکه استیضاح دردی از مشکلات شهر  گلستان دوا نمی کند، گفت: تا این لحظه هنوز هیچ درخواست یا پیشنهاد رسمی در میان نبوده است و هر چه بوده فقط در حد شایعه بوده است.

وی در پایان برای شفاف کردن فضای موجود گفت: استیضاح حق شورای شهر است و خدمت نیز حق مردم شهر به شمار می رود لذا اصلا قوانین شورا برای خدمت بهتر و تسهیل امور طراحی شده است که انتخاب شهردار نیز یکی از آنهاست اما اعضای شورای شهر گلستان آنقدر عاقل هستند که در شرایط فعلی به سمت اصلاح امور بروند و آخرین تصمیم را که استیضاح و برکناری است همان اول اتخاذ و اجرا نکنند.

کد خبر 4265197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha