۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸

انتقاد عضو فتح از رقابت کشورهای عربی برای بهبود روابط با اسرائیل

انتقاد عضو فتح از رقابت کشورهای عربی برای بهبود روابط با اسرائیل

عضو شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین با انتقاد از کشورهای عربی گفت برخی از این کشورها برای عادی سازی روابط خود با اسرائیل رقابت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «محمد اشتیه» عضو شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین از کشورهای عربی حاضر در نشست ریاض که روز یکشنبه پیش رو برگزار می شود خواست به «ابتکار عمل عربی» در خصوص فلسطین پایبند بمانند.

وی ضمن انتقاد از رقابت کشورهای عربی برای تقویت روابط خود با اسرائیل گفت که باید نشست پیش روی عربی به اسم «قدس» نام گذاری شود و کشورهای عربی به تعهدات خود در یاری رساندن و کمک به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به «آنروا» عمل کنند.

این مسئول در سازمان فتح از آنچه رقابت برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل پیش از تشکیل دولت فلسطینی مستقل انتقاد کرد و گفت راه اعراب به سوی واشنگتن از تل آویو یا رقابت برای عادی سازی روابط با این رژیم نمی گذرد.

در حالی که گزارش های زیادی در خصوص دیدارهای پنهانی مسئولان سعودی و اسرائیلی منتشر شده و گزارش های زیادی مبنی بر تلاش ریاض برای برقراری رابطه با اسرائیل منتشر شده است، روز گذشته معاون وزیر خارجه عربستان گفته بود، ریاض تا زمانی که پرونده فلسطین حل و فصل نشود دست به عادی سازی روابط با اسرائیل نخواهد زد.

کد خبر 4268699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha