۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۰۱

با شرکت ۵۰ راس اسب؛

هفته سوم کورس اسبدوانی بهاره گنبد برگزار شد

هفته سوم کورس اسبدوانی بهاره گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد با شرکت ۵۰ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد عصر جمعه ۵۰ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۸۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب مردانه رحمتی زودتر از خط پایان گذشت و نورمحمد بهادر با اسب دل آرا جلیل و یعقوب انفاس با اسب ایران شاد بازرگان به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که ستار مهرانی با اسب گرداب عنوان اول را به دست آورد و قربان محمد اودک با اسب طوفنده کالیفرنیا کروم و پیمان قلرعطا با اسب گل آی نور به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون چهار تا ۶ ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب آکام موفق به کسب مقام اول شد و آرمین آق آتابای با اسب عالم ناب و ستار مهرانی با اسب کومانچی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد سه و چهار ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که نورمحمد بهادر با اسب پایرسون زودتر از خط پایان عبور کرد و کمال صالح پور با اسب میس گلد و عبدالرحیم آرمیده با اسب مستر دن به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نادر صالح پور با اسب پرگار نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و مهرداد خوجملی با اسب بای بای گلد و ستار مهرانی با اسب سردار بندر نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب تیکا موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب آلتون آتا و رامین قهرمانی با اسب آی سیلا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، نورمحمد بهادر و نادر صالح پور هر کدام یک مقام نخست و یک مقام دوم کسب کردند، ستار مهرانی موفق به کسب یک مقام نخست و دو مقام سوم شد و کمال دلیجه عطا یک مقام نخست به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های چهارم و پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد، ۳۰ و ۳۱ فروردین در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4270276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha