۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۷:۴۱

برای احیای ماده چهارکیلومتر تعقیبی؛

رکابزنان مستعد انتخاب شدند/ تلاش برای حضور در آسیا و المپیک

رکابزنان مستعد انتخاب شدند/ تلاش برای حضور در آسیا و المپیک

فدراسیون دوچرخه سواری با هدف احیای ماده چهارکیلومتر تعقیبی در بخش پیست اولین اردوی این ماده را با انتخاب نفرات مستعد در تهران برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماده چهارکیلومتر تعقیبی در بخش پیست یکی از مهمترین مواد رشته دوچرخه سواری در آسیا و بازیهای المپیک است که ایران با وجود مدال آوری در این ماده سالهاست از تیم های آسیایی عقب مانده و در بسیاری از سالها در مسابقات این بخش حضور نداشته است.

با هدف احیای این تیم و حضور در مسابقات این ماده، اولین اردوی انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری چهارکیلومتر با دعوت از رکابزن جوان و امید و بزرگسال در تهران برگزار شد.

در پایان این اردو روز گذشته حسین ناطقی از مدال آوران اصلی این رشته در سالهای دور و حمید خمسه مربیان تیم ملی تخصصی چهارکیلومتر تعقیبی برترین های دو بخش جوانان و امید را برای ادامه تمرینات به اردوهای بعدی دعوت کرده اند.

در بخش جوانان:
هدایت چاجی، محمد رضا زارع، آیدین بامراد، علی امین زاده، مهدی اقا کاشی ، مسعود خاکی ، محمد حسین ریسی،  احسان محمودی، محمد حفظی، سبحان گنجی.

در بخش امید:
بهنام آبیار، مهدی بیدرام، امیر حسین جمشیدیان، علی اصغر موسی زاده، امیر رضا شهریاری.

ایران در سالهای گذشته مدال های بیشماری دراین ماده کسب کرده است. اولین مدال ایران در ماده تعقیبی در سال ۱۹۹۹  و به رنگ برنز بود. به غیر از اولین مدال ایران به رنگ برنز ، تیم چهار کیلومتر تعقیبی ایران از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ صاحب هشت گردن آویز نقره از آسیا شده بود.

رکابزنانی چون عسگری، ناطقی، حقی، امیر زرگری، عباس سعیدی تنها در این ماده برای ایران مدال آوری کرده اند و بعد از کنار رفتن این ورزشکاران این تیم در رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی حضور نداشت. 

فدراسیون دوچرخه سواری پیش از حضور تیم در مسابقات قهرمانی آسیای مالزی اعلام کرده بود که از اولویت های سال جدیدش احیای این تیم خواهد بود. 

کد خبر 4270515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha