۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۵۹

در نشست با وزیر علوم مطرح شد؛

تاکید مجمع نمایندگان استان مرکزی بر لزوم ساماندهی مراکز دانشگاهی

تاکید مجمع نمایندگان استان مرکزی بر لزوم ساماندهی مراکز دانشگاهی

اراک- رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: لزوم ساماندهی مراکز دانشگاهی و تناسب رشته ها با نیاز اشتغال هرمنطقه، از مسائلی بود که در نشست مجمع نمایندگان استان با وزیر علوم موردتاکید قرارگرفت.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست امروز مجمع نمایندگان استان مرکزی با منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: طی این جلسه بر لزوم ساماندهی هرچه سریعتر مراکز دانشگاهی در سطح کشور با توجه به تعدد واحدهای دانشگاهی به عنوان مهمترین و ضروری ترین اقدام در حوزه آموزش عالی تاکید شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: لزوم تبیین ماموریت های دقیق هر یک از دانشگاه ها، برقراری تناسب میان رشته های تحصیلی مراکز دانشگاهی و پراکندگی جغرافیایی آنها با توجه به نیازهای اشتغال هر منطقه از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

وی افزود: در این هم اندیشی، نمایندگان استان مرکزی ضرورت برنامه ریزی برای کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و فراهم سازی زمینه ایجاد اشتغال برای این قشر را به عنوان اقدامی مهم و لازم مورد تاکید قرار دادند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: در رابطه با مراکز دانشگاهی استان مرکزی نیز از سوی مجمع نمایندگان استان بر تقویت تعدادی از مراکز دانشگاهی در شهرستان ها تاکید شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر موضوع مطروحه در این جلسه، خاطرنشان ساخت: استقرار مرکز منطقه ای دانشگاه های پیام نور مرکز کشور با توجه به تغییر ساختار این دانشگاه و قرارگیری آن در استان مرکزی با حضور استان های همدان، قم و قزوین از دیگر موضوعات و پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 4272814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha