۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۵۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مصادیق ورود به حریم خصوصی در پیام رسان ها باید مشخص شود

مصادیق ورود به حریم خصوصی در پیام رسان ها باید مشخص شود

ایلام-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مصادیق ورود به حریم خصوصی در پیام رسان ها باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری ایلام اظهار داشت: ایلامی‌ها در سال ۹۶ بیش از ۸۰ میلیون دقیقه مکالمه داشته‌ اند.

وی افزود: همچنین  در سال٩۶ بیش از یک و نیم  میلیون مکالمه در کشور صورت گرفته  که بیش از  ۵۰ درصد مکالمات بین المللی در استان ایلام در ایام اربعین انجام گرفته که این نشان از بالا بودن ظرفیت  استان در بخش ارتباطات و بالاتر از ظرفیت عادی در استان ایلام است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:  دولت در برنامه ششم توسعه  مکلف شده که در طول اجرای برنامه ششم توسعه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید به شبکه های ارتباطی متصل شوند.

وی عنوان کرد: توسعه شبکه ها و توسعه زیرساخت‌ها در واقع توسعه ارتباطات است و اگر ما صرفا توسعه زیرساختها را مدنظر داشته باشیم و نپردازیم به توسعه خدمات، فضا را آماده کرده ایم که بازار خود را تقدیم به شرکت های بین المللی کنیم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه امنیت پیام رسان های داخلی از دو نظر قابل بحث است، گفت: یکی از این دو مورد، امنیت نرم افزای است و دیگری امنیت حریم خصوصی.

باید در خصوص ورود به حریم خصوصی به مردم شفاف سازی شود

وی بیان داشت: رهبری در فتوایی ورود به حریم خصوصی مردم را حرام دانسته اند ولی این فتوا باید به قانون تبدیل شود.

وی گفت: فتوای مقام معظم رهبری مسیر را هموار کرده است و مرحله بعد این است که حدود ورود به حریم خصوصی توسط مجلس برای دستگاه های مرتبط مصوب شود.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: بحث صیانت حریم خصوصی بسیار حائز اهمیت است و مصادیق ورود به حریم خصوصی در پیام رسان ها باید مشخص و نظارت شود.

وی افزود: اول از همه باید در خصوص ورود به حریم خصوصی به مردم شفاف سازی شود و دوم اینکه حتما بر این قانون نظارت شود تا مردم پیگیر تعرض به حریم خصوصی خود باشند.

وزیر ارتباطات افزود: مجازات افرادی که به حریم خصوصی مردم تجاوز می کنند باید مشخص شود.

وی افزود: برخی تلاش می‌کنند پیام‌رسان‌های داخلی را ناامن جلوه دهند و این کاملا مشخص است.

وی گفت: اما در این خصوص دو مبحث مطرح است یکی احساس ناامنی و دیگری خود ناامنی که احساس ناامنی با شفافیت قوانین از بین خواهد رفت و بهانه ها را از بین خواهیم برد.

آذری جهرمی بیان داشت: اینکه عده ای این احساس ناامنی را به وجود آورده و کاری در قبال این اقدام انجام نشود مطلوب نیست و باید محکم در برابر آن ایستاد.

کد خبر 4275095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha