۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۳۲

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:

۸ کارخانه جدید تا پایان امسال در رفسنجان افتتاح می شود

۸ کارخانه جدید تا پایان امسال در رفسنجان افتتاح می شود

رفسنجان - نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: هشت کارخانه جدید با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی تا پایان امسال در رفسنجان شروع به کار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی انارکی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد اظهار داشت: دعوت از کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد برای سفر به رفسنجان از سال گذشته در دستور کار بود و قرار بود که به رفسنجان بیایند که الحمدلله این موضوع به نتیجه رسید.

وی افزود: از استاندار فعال و زحمتکش کرمان که الگوی اقتصاد مقاومتی کشور را در استان پیاده کرده و کارهای بسیار خوبی را در استان کرمان انجام دادند و سفر اخیر ریاست جمهور پروژه های خوبی در استان رقم خورد تشکر می کنم و امروز نیز شاهد افتتاح پروژه های زیادی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بودیم.

وی بیان کرد: بیش از هزار میلیارد پروژه امروز در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ زنی و افتتاح شد که رقم بسیار خوب و جای امیدواری است و مهم این است که این موضوع نتیجه کار بخش خصوصی است که کارهای بزرگی را رقم می زنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: رفسنجان از جمله شهرهایی است که بیشترین خیّرین را داشته است و ۷۰ سال پیش خیّر پزشکی هسته ای در رفسنجان کلید خورد و وقفنامه آن را نوشته اند.

انارکی محمدی یادآور شد: نیمی از املاک هلال احمر کشور در رفسنجان وقف شده و در بحث امنیتی نیز در استان کشور با گستردگی که دارد و نزدیک بودن به افغانستان و پاکستان مثال زدنی است و مرهون همه نیروهای نظامی و امنیتی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی های پی در پی که متاسفانه رخ داده است، سال گذشته سرمازدگی، گرمازدگی و تگرگ زدگی محصول پسته شهرستان را داشتیم و امسال نیز گرمازدگی ۸۰ درصد از محصول پسته را از بین برده است و باید به مردم این شهرستان که در زمان انقلاب، زمان جنگ و پس از آن همواره پشتیبان نظام بوده اند، کمک شود.

انارکی محمدی به کمکهای مردم رفسنجان به جبهه ها در زمان جنگ تحمیلی اشاره و یادآور شد: در بحث بهداشت و درمان وقفیات زیاد و ساخت و سازهای خیّریین زیاد داریم، دانشگاهها، فرودگاه اکثر توسط مردم ساخته شده و کمتر بار به دوش دولت گذاشته شده اما امروز نیاز به کمک دولت دارند تا این زمان بحرانی را بگذرانند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: ۱۲ کارخانه فعال با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فعال هستند و تا پایان امسال هشت کارخانه جدید با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در این مجموعه شروع به کار خواهند کرد.

انارکی محمدی ابراز داشت: یکی از بزرگترین کارهایی که در حال انجام است هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی که قرار شد مدیرعامل مس با حضور مدیرعامل بازنشستگی مس قبول کرد که صنایع پایین دستی مس را در رفسنجان کلید بزند و ساخت کارخانه اسید نیز اینجا صورت بگیرد.

وی به مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان اشاره و عنوان کرد: کارخانه های بزرگی در شهرستان داریم که نیاز است حمایت شوند و امیدواریم در مصوبات و اقداماتی که قرار است انجام شود کمک شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اجرای پروژه فروکروم در رفسنجان بعد از چند سال، کشور از خام فروشی به واردات رسید یعنی قبلاً مواد خام کروم را صادر می کردیم اما امروز حتی مجبور هستیم واردکننده فروکروم باشیم که امروز دومین محموله سنگ کروم از آفریقا وارد شد که نشان دهنده ارزآوری این پروژه ها است.

کد خبر 4275696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha