۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۵۰

امام جمعه بجنورد:

بومی سازی اقتصادی قدرت کشور را افزایش خواهد داد

بومی سازی اقتصادی قدرت کشور را افزایش خواهد داد

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: بومی سازی اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت های موجود داخلی بر قدرت کشور افزوده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: استفاده از تمامی استعدادها قطعا زمینه رشد و توسعه اقتصادی را فراهم خواهد کرد، البته باید قبیله گرایی، سیاسی کاری و جناح بازی را کنار بگذاریم.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: چنانچه می خواهیم کشوری متمدن و ابرقدرت بسازیم لازمه آن بومی سازی اقتصادی و کنار گذاشتن بازی های سیاسی است چرا که کشور را به عقب می اندازد.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران با همت جوانان و مسئولان دلسوز توانست در بخش فرهنگی، اجتماعی، علمی به ویژه نظامی پیشرفت کند و اکنون نیز برای رشد اقتصادی باید در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

اختلافات قومی و سیاسی اقتصاد ایران را بیمار کرده

خطیب نماز جمعه بجنورد بیان کرد: اختلافات قبیله ای و سیاسی اقتصاد کشور را بیمار کرده و به جایی رسیده ایم که معیشت ما به مشکل برخورد کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی بر تشکیل هسته های اندیشه ساز به منظور رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرد و گفت: تا زمانی که اختلافات سیاسی و حزب گرایی و جناج گرایی وجود داشته باشد مشکلات رفع نخواهد شد.

وی بیان کرد: افرادی که می گویند اقتصاد مقاومتی را قبول نداریم، در پاسخ به آنان باید گفت شما کسی نیستید که اقتصاد مقاومتی را قبول داشته یا قبول نداشته باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند اقتصاد مقاومتی نسخه درمان مشکلات است، یعنی مطالعات لازم و کارشناسی های دقیق انجام و تحقق آن مشکلات پیش رو را از بین خواهد برد.

جداسازی اقتصاد ایران از نفت 

حجت الاسلام یعقوبی بر جداسازی اقتصاد ایران از نفت تاکید کرد و گفت: تا زمانی که اقتصاد کشور به نفت وابسته باشد قطعا پیشرفت نخواهیم کرد چرا که دشمن با بالا و پایین بردن قیمت آن، اقتصاد ایران را به بازی می گیرد.

وی اظهار کرد: قدرت امروز آمریکا به واسطه اقتصاد بومی آن به وجود آمده چرا که برای توسعه کشور خود از کسی درخواست کمک نداشته است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ساختن اقتصادی پایدار به همت مردم ایران بستگی دارد، اعلام کرد: مهندسان و نخبگان ایرانی تاکنون در بخش های مختلف توانایی خود را نشان داده اند؛ بنابراین بازهم ملت ایران با همت خود برای رهایی از وابستگی به کالای غیر ایرانی تلاش خواهند کرد.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه به انتخاب شعار سال، با عنوان حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: کشور بزرگ ایران از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است و اگر استعدادها کشف شوند دیگر نیازی به بیگانگان نخواهیم داشت چرا که نخبگان می توانند راه استفاده از ظرفیت ها را پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد: چنانچه اقتصاد را بومی سازی کنیم، وابستگی ها کم و دیگر تحریم ها بر ما اثر نخواهد گذاشت.

وی خرید کالای ایرانی را مبارزه با تهدیدها و تحریم خارجی دانست و افزود: ظرفیت های بسیاری همچون نفت، گاز، دریا، جنگل، معدن و ... در ایران وجود دارد، بنابراین تنها تلاش بیشتر مسئولان و ورود جوانان تحصیل کرده نیاز است تا اقتصاد را فعال کنند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: در حال حاضر ۱۰ میلیون فارغ التحصیل داریم، باید از وجود آنان برای توسعه و پویایی کشور استفاده کرد همان طور که دیگر جوانان با ساخت موشک ها و هسته ای قدرت ایران را افزایش و ترس را در دل دشمنان انداختند.

وی در ادامه گفت: امروز دل خوشی آمریکا، فرانسه و انگلیس انفجار خرابه های سوریه است و در اتاق های فکر خود با تفکرات بسته برای نابودی اسلام تصمیم می گیرند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه به ولادت حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد و افزود: این بزرگوار درس رشادت، شجاعت، پایمردی در نزد امامت و ولایت، وفاق و  ایثار را داده به همین مناسبت روز ولادت ایشان به نام روز جانباز نامگذاری شده است.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین به ولادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) با صحیفه خود به فرهنگ دینی عمق بخشید و کربلا و عاشورا را زنده کرد.

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه دایره المعارف شیعه است، بیان کرد: به همین مناسبت ۱۷ اردیبهشت ماه امسال، همایش بزرگی در خراسان شمالی برگزار می شود که برای این همایش، ۲۵۷ مقاله به دبیر خانه آن ارسال شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین شب ولادت امام سجاد(ع) در ۱۴ مسجد خراسان شمالی که به نام این امام بزرگوار است مراسم افتتاحیه همایش برگزار می شود.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: امسال برای نخستین بار قرار است راهپیمایی به مناسبت نیمه شعبان همراه با جشن و مولودی خوانی از محل مسجد حجت بن الحسن (ع) بجنورد به طرف امامزاده موسی بن جعفر(ع)  برگزار شود.

کد خبر 4276098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha