۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۴۶

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

کلینیک تخصصی علوم پزشکی رفسنجان شهریور ماه افتتاح می شود

کلینیک تخصصی علوم پزشکی رفسنجان شهریور ماه افتتاح می شود

رفسنجان - معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از افتتاح کلینیک تخصصی این دانشگاه تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مظفری عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: رسانه ها در انعکاس پیشرفتها و امکانات درمانی شهرستان بسیار موثر هستند و به حضور آنان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تأمین سلامت تنها به عهده وزارت بهداشت نیست، افزود: سهم وزارت بهداشت در امر سلامت ۲۵ درصد است و مابقی آن به عهده سایر ارگانها و سازمانها است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم غیر از بیماری، درد دیگری نداشته باشند محقق شد و اتفاقات خوبی برای مردم در ازای این طرح افتاد.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار مترمربع ساختمان در دانشگاه در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال ۹۸ افتتاح شود.

مظفری بیان داشت: کلینیک تخصصی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان واقع در سایت دانشگاه با سه هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا و بیش از هفت میلیارد تومان هزینه تا شهریورماه افتتاح می‌شود و با رایزنی که با شهردار رفسنجان داشته ایم امیدواریم مسیر منتهی به این کلینیک به نام بلوار پزشک احداث شود.

وی ادامه داد: توسعه بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) را در دستور کار داریم و امیدواریم ساختمان جدید اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب در هفته دولت افتتاح شود.

وی تصریح کرد: کترینگ نیز با دو هزار و ۲۰۰ مترمربع یکی از کارهای بی نظیر در دانشگاه است که ۸.۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ابراز داشت: در طبقات فوقانی ساختمان جدید اورژانس بیمارستان، احداث بخش آنکولوژی را به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع دنبال می کنیم، همچنین بخش چشم پزشکی را در این قسمت خواهیم داشت.

به گفته وی در مجموع ۱۲ پروژه در بخش بهداشت داریم که بخشی امسال افتتاح خواهند شد و بخشی نیز در آینده افتتاح خواهد شد.

مظفری در ادامه تصریح کرد: بیمارستان امام حسین (ع) با پیش بینی بینی هزینه ۳۰ میلیارد تومان در حال احداث است که از این مبلغ، ۱۵ میلیارد آن را دانشگاه از محل فروش املاک خود تامین و ۱۵ میلیارد هم وزارتخانه می دهد حدود ۲۰ میلیارد هم برای هزینه های داخل ساختمان و تجهیز آن نیاز خواهد بود که امیدواریم تا در بهمن سال ۹۸ از این بیمارستان بهره برداری شود.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از انجام کارهای مطالعاتی یک بیمارستان ۳۰۰ تا ۵۰۰ تختخوابی در رفسنجان خبر داد و یادآور شد: ضریب اشغال تخت در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان ۸۵ تا ۹۰ درصد و در زایشگاه گاهاً به ۱۰۰ درصد می رسد که بسیار بالا است.

کد خبر 4278262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha