۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸

در گفتگو با مهر بررسی شد؛

سرانه ورزشی دشت ورامین ۴ برابر شد/عدم پیگیری مسئولان قرچکی

سرانه ورزشی دشت ورامین ۴ برابر شد/عدم پیگیری مسئولان قرچکی

ورامین- نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس از آخرین وضعیت بازیکن مطرح والیبال ورامین، تیم فوتسال مقاومت قرچک و سرانه ورزشی این شهرستان ها می گوید.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهدی دیوی: مردم جنوب شرق استان تهران و شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک علاقه وافری به ورزش دارند و در بسیاری از رشته های ورزشی مانند ورزش باستانی، تکواندو، والیبال، فوتبال، فوتسال و ... از سابقه طولانی برخوردار بوده و در رشته هایی مانند والیبال، فوتسال و تکواندو دارای تیم های سرشناسی چون متیم ورامین، شهرداری ورامین، شهید منصوری قرچک و مقاومت قرچک با شهرت و مقام در سطح آسیا و سطوح ملی نیز بوده و هشتند.

اما این موفقیت ها همواره با فراز و نشیب های متعددی همراه بوده و چالش هایی داشته است، برای بررسی این مشکلات و نیز دغدغه های ورزشی دشت ورامین به گفتگو با سید حسین نقوی حسینی، که حدود ۱۵ سال نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک است نشستیم، تا این معضلات را بررسی و پیگیری کنیم.

* نقش احسن الله شیرکوند در توسعه ورزش والیبال در ورامین را تا چه حد می دانید؟

تیم والیبالی که امروز نامش در ایران و آسیا پیچیده است، حاصل تلاش های احسن شیرکوند است، تلاش های شبانه روزی احسن شیرکوند باعث شد تیم والیبال در این منطقه تشکیل شود و پیشرفت کند و امروز در کشور صاحب نام شود.

* خوب، با این تفاسیر نباید اجازه داد از وی به خاطر ضمانت والیبال شهرمان شکایت شود، برای جلوگیری از این اتفاق چه کردید؟

تلاش هایی برای کمک به وضعیت کنونی احسن شیرکوند، کاپیتان تیم والیبال شهرداری ورامین انجام شد، بنده وقت ملاقات از وزیر گرفتم، توافق کردیم، کار به معاونین سپرده شد و وزیر ارتباطات در حضور فرماندار ورامین اعلام کرد که تعهدات را حل خواهد کرد و حتما این کار انجام خواهد شد، از این جا به بعد فکر می کنم تلاش های لازم برای پیگیری از سوی مدیر عامل تیم والیبال و احسن شیرکوند و محمد رضا یوسفی فرماندار ورامین انجام نشد، بنده چندین بار هم به دوستان عرض کردم، وزیر قول داده، پیگیری کنید و حضوری رجوع کنید، با تلفن کار پیش نمی رود.

لیگ جدید رو به پایان بود ولی مشکل قرارداد با همراه اول حل نشد، تا لیگ تمام شد و از آن طرف هم طلبکارها چک ها را به اجرا گذاشتند و روند قضایی را طی کردند، احسن هم درگیر تیم والیبال، مسابقات و قهرمان شدن بود، خلاصه کار به جاهای باریک رسید که داشت خانه شیرکوند به مزایده گذاشته می شد، این اتفاق خوبی نیست، که قهرمان تیم ملی ما به خاطر ضمانت تیم والیبال خانه اش به مزایده گذاشته می شود و ماشینش توقیف شده است.

پیشنهاد خود احسن شیرکوند را برای حل مشکل پرسیدم، نظرش ملاقات با مدیر عامل همراه اول بود، که بنده هم پذیرفتم و جلسه ای ترتیب دادم، که به همراه فرماندار، رییس اداره ورزش و جوانان ورامین و احسن شیرکوند در این جلسه حضور یافتیم، البته وزیر ارتباطات نیز سفارش های لازم را به مدیرعامل همراه اول کرده بود.

مدیر عامل همراه اول گفت «تعهد وزیر تهد بنده است و مشکل را حل خواهم کرد، فقط گزارشی از تبلیغاتی که برای همراه اول شده است را پکیج کنید و برای ما بفرستید. » 

این پکیج آماده شد و احسن الله کار را بسته بندی کرد و ارائه داد، در این موقع وارد سال جدید شدیم و آخرین وضعیت این است که همراه اول می گوید ما به تعهد خود عمل می کنیم و تعهد وزیر را حتما می پردازیم، اما چون سال ۹۶ تمام شده و مجمع عمومی مالی همراه اول برگزار شده است و بودجه سال قبل بستیم امکان این که قرار دادی به نام تیم شما برای سال ۹۶ ببندیم، وجود ندارد و باید قرار دادی برای سال ۹۷ ببندیم اما هزینه ای که می کنم برای جبران آن خسارت هایی است که آن موقع باید پرداخت می شده، ما همان تعهدات را پرداخت می کنیم ولی در سال ۹۷ امکان پذیر است، این آخرین وضعیت مشکل احسن الله است و مدیر عامل همراه اول قول مساعدت داد، که حتی بهتر از سال گذشته این بودجه را بپردازد.

با توجه به قول مدیر عامل همراه اول و آماده شدن پکیج های تبلیغاتی حتما این مشکل حل خواهد شد.

* به نظر شما سرانه ورزشی در دشت ورامین راضی کننده است؟

طی ۵۰ سال گذشته سرانه ورزشی ۲۵ سانتی متر بود، اما الان این سرانه حدود یک متر است، یعنی ۴ برابر شده است، این یک جهش بزرگ برای دشت ورامین شامل سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک بوده است، در ابتدای نمایندگی بنده در این شهرستان یک تیم در لیگ کشوری داشتیم، اما الان حداقل ۵ تیم لیگ کشوری در دشت ورامین داریم، که این هم جهش بزرگی است.

۳ تا ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری برای شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا مصوبه هیات دولت گرفتیم، که ورزشگاه ورامین با همت محمد رضا یوسفی فرماندار ورامین در حال ساخت است و به گفته معاون وزیر ورزش جوانان و مدیرعامل شرکت زیر ساخت ورزش شهریور، هم زمان با هفته دولت تحویل خواهد شد.

زمین ورزشگاه  ۵۰۰۰ نفری پیشوا نیز تحویل شده است، منتهی چون نیازمند به خاک برداری است، شرکت زیر ساخت ها با شهرداری و اداره ورزش پیشوا توافق کردند که تا خرداد ماه خاک برداری انجام شود و ساخت آن ورزشگاه هم شروع کنند و وعده داده شده که تا دهه فجر امسال، این ورزشگاه ۵۰۰۰ هزار نفری پیشوا هم تحویل دهند.

اما متاسفانه در قرچک اصلا زمینی واگذار نشده و گله ای که همیشه داریم، این است، که متاسفانه پروژه های عمرانی در شهرستان قرچک به خوبی پیش نمی رود و علی رغم این که رییس اداره ورزش و جوانان قرچک بسیار تلاشمند است، اما واگذاری این زمین صورت نگرفته و نیازمند اقدامات مدیران ارشد شهرستان است.

 وقتی می گویم پروژه های عمرانی قرچک به خوبی پیش نمی رود، مسئولین ناراحت می شوند، خوب مشهود است که ورزشگاه ورامین و پیشوا مصوبه دولت دارد و ساختمان آغاز شده است و ساخته می شود و  شهرستان قرچک هم مصوب دولت دارد اما هنوز زمین واگذار نشده است.

در ملاقاتی که با آقای کریمی معاون وزیر ورزش و جوانان ومدیر عامل شرکت زیر ساخت های ورزش داشتم، اعلام کرد که اگر قرچک زمین ورزشگاه را تا خرداد ماه واگذار کنند ساخت ورزشگاه تا پایان امسال انجام خواهد شد.

* قرچکی ها عاشق تیم فوتسال مقاومت قرچک هستند، چرا از این تیم حمایت نشد؟ 

من برای حفظ تیم فوتسال قرچک در لیگ جنگیدم، برای جای گذاری تیم دیگر جای همین مقاومت چه تلاش هایی از استان های مختلف صورت گرفت، الان هم آمادگی داریم هر گونه فعالیت و اقدامی لازم است، انجام دهیم، منتهی من که مدیر اجرایی شهرستان نیستم، مدیر اجرایی شهرستان باید این کارها را دنبال کند، ما هم وظایف ابلاغی خود را انجام خواهیم داد، بالاخره این تیم صاحب نام است و هواداران زیادی دارند.

از مدیران اجرایی شهرستان خواهش میکنم پیگیری کنند، تا این تیم حفظ شود، وقتی در هر دهیاری و روستاهای قرچک چند میلیارد بودجه است، واقعا نمی توانند ۳۰۰ میلیون پول هزینه حفظ این تیم کنند.

سالانه ۲ بار با وزیر ورزش و جوانان در خصوص پروژه های مختلف ملاقات می کنیم و در این ملاقات ها برای کمک به هیات های ورزشی هم در خواست کمک می کنیم، معمولا همه وزرا اینگونه هستند، با این کمک ها موافقت می کنند و مبلغی را اختصاص می دهند به فعالیت های ورزشی که در آخرین ملاقاتی که با آقای سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در اسفندماه ۹۶ داشتم،  درخواست کمک برای هیات های ورزش شهرستان کردم و صراحتا اعلام شد که ۵۰ میلیون کمک می کنند و یک تخته تشک کشتی برای شهرستان قرچک اختصاص داد و یک تخته تشک هم برای هیات کشتی ورامین اختصاص داد و یک پکیج ورزشی که ارزش مالی بالایی دارد به پیشوا اختصاص داد که این پکیج را با جواآباد تقسیم کردیم.

۵۰ میلیون هم با توافق روسای ۴ اداره ورزش و جوانان ورامین، پیشوا، قرچک و جوادآباد بنابر این شد ۱۵ میلیون قرچک، ۱۵ میلیون ورامین، ۱۵ میلیون پیشوا و ۵ میلیون نیز به جوادآباد اختصاص پیدا کند.

کد خبر 4278787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha